Hub of switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calpurnia

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2004
Hoi,
Ik wil beide computers het internet laten delen.
Nu heb ik op de laptop XP en op de andere pc Win 98 SE.Ik heb een adsl eternet modem Alcatel SP 510.Ik wil dus voor beide internet.Ik weet niet goed wat het verschil tussen een hub en een switch is,en dus wat is in mijn geval het handigste?
Is het zo dat met een switch de ene pc aan moet staan om de andere toegang te geven tot het internet? Want ik wil dat ze dus wel onafhankelijk van elkaar kunnen internetten.Wat moet ik aanschaffen?
Bedankt alvast voor de reactie.Calpurnia

Welkom bij HelpMij, Calpurnia !

Schaf een switch ( of beter een router / switch) aan.
Een hub is om een netwerk te bouwen, maar kan niet zondermeer internet delen.
Een switch of router doen dat wel.

Heb je iets aan het documentje uit de bijlage?

Laatst bewerkt:
De Speedtouch die je hebt is een modem en router dus koop GEEN router erbij, maar gewoon een bijv 4 poorts switch.

op dit modem/router zit volgens mij al een 4poort switch
je kunt er dus zo 4 pc.s op aansluiten

SP 510 heeft de keuze uit of 1 of bij multi pc 4 aansluitmogelijkheden

Hoi,
Bedankt voor de reacties.
Ik heb dus een Alcatel Speed Touchmodem/router met 1 poort.Dus als ik een switch koop kunnen mijn dochters dan onafhankelijk van elkaar op het internet?
Ik dacht nl te hebben begrepen dat je met hub of switch eerst de hoofd pc moet aanzetten en dat dan de andere pc pas kan werken.Of is het beter om een andere router te kopen met 4 poorten?
:) groetjes Calpurnia

een 5poort switch kost tussen de 20 en 30 euro een nieuw modem/router is duurder.
als het modem/router aanstaat kan je onafhankelijk van
elkaar op internet.

opgelost!!!!!

Lieve help-mij-mensen,
Bedankt voor de bruikbare adviezen.Heb een edimax switch gekocht en alles werkt nu prima.THANXXXXXX
Calpurnia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan