hub of switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweet

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
hoi,

hoe kan ik op een netwerk van iets meer dan 100 pc's zien of er een hub of switch hangt?? ik ben bij de kasten geweest maar weet niet waaraan ik kan zien of het een hub of switch is?? please some help??

:thumb: thanx

nee hier staat het er niet op dus hoe kan ik het zien? en wat is een backbone?

Backbone

Letterlijk: ruggengraat. De backbone vormt de kern van de infrastructuur van het internet. Langs deze hoofdader die loopt tussen de centrale computers in de USA en de continenten/landen daarbuiten, gaat letterlijk alle data-verkeer dat plaatsvindt op het internet. Vanuit Nederland loopt er ook een backbone naar de USA. Op de Nederlandse backbone zijn vrijwel alle Nederlandse service-providers aangesloten. Alle data-verkeer vanuit Nederland naar daarbuiten loopt via de backbone naar de USA en wordt van daaruit verder gedistribueerd.

bron: computerwoorden.nl

is er maar 1 kastjevoor die 100 computers.
meestal is dit een switch vooral in een bedrijf worden geen hubs gebruikt. Maar 1 switch is te weinig hoor.

backbone type dat eens in bij google en zie wat er allemaal tevoorschijn komt.

Staan er ook geen productnummers of namen op die "dingen". Want daar kan je soms wel aan zien wat het is, of anders kan je dat altijd op zoeken.
Wij willen ook wel helpen zoeken hoor ;) Je kan het ook heel snel uit vinden (met een beetje mazzel). Kijk op een computer die eraan hangt of de snelheid van zijn netwerkkaart op half of full duplex staat. Als het op full duplex staat dan is het vrijwel zeker een switch. Als het dan namelijk geen switch is maar een hub, dan is het vragen om netwerkproblemen. Omdat een hub dat niet aan kan namelijk ;)

Maar waarom wil je dit allemaal weten dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan