Opgelost Hub voor C poorten 20 Gb/s

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.662
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Er zit maar 1 zo'n poort op de pc, hoe maak ik er meer van?
 
Die snelheid haal je alleen met USB 3.2 Gen 2x2 en daar zijn geen hubs voor, 10GB/s hub is al uitzonderlijk, de meest zijn 5GB/s.
Ook heb je maar 1 poort dus max 10 GB/s.

En heb je niet veel tijd meer dan?
 
Er zit 1 poort van 20 Gb/s op en 2 poorten 10 Gb/s type c en een aantal rode poorten USB waar 10 bij staat. Waarvoor zijn die rood? 1 van 20 Gb/s is wel weinig.Poorten nieuwe pc.png
 
Laatst bewerkt:
Die blauwe zijn USB 3.0? Hoeveel Gb/s en die rode waarvoor? Wat is een display port en waarom zit die HDMI poort daar. Er zijn vier andere HDMI poorten (videokaart?).
 
Laatst bewerkt:
Dat is vreemd. Rood is volgens de omschrijving 20 Gb/s maar bij de externe behuizing 20 Gb/s worden twee snoeren geleverd 1 met twee maal ovaal en 1 met één maal ovaal en USB male en die is blauw. Dan klopt dat toch niet! Rechtstreeks van de fabrikant dan had die rood moeten zijn.
 
Op hun homepage lijkt het toch echt 20Gb/s
pexusb321c.i[1].jpg
 
Die kaart heb ik geen belang bij. Ik heb het over de geleverde kabels bij de externe behuizing 20 Gb/s. Blauw is dan fout, bij rood weet je direct waar je deze in moet pluggen. Blunder van de fabrikant, ze weten zelf niet hoe het in elkaar zit!
 
In die link van mij staat bij de rode USB poort 'up to', dus 'tot aan'.
Op jouw foto zie je dat alleen bij 1 USB C poort in het klein '20' staat, bij de rode poorten staat '10'.
Allemaal megasnel, ik wil ook een nieuw bord!
 
Waar 20 bij staat is ook de enigste poort met die snelheid. Maar als we dus opslagmedia hebben die daar gebruik van maakt dan het het toch vreemd dat je o.a. een snoer levert met male blauw USB. Dan zet je toch grote vraagtekens of een dergelijk snoer wel de juiste snelheid aankan.

Die 2 extra poorten: er zit op jouw moederbord ook een ingebouwde videokaart, vandaar. Die kun je in het Bios aan- en uitzetten.
Kunnen die twee videokaarten dan tegelijkertijd werken? En krijgt die in Windows 11 dan een apart scherm?
 
Er zit maar 1 zo'n poort op de pc, hoe maak ik er meer van?
Logisch beredeneerd zou het vreemd zijn dat je op 1 poort van 20gbps iets aan kan sluiten wat een bandbreedte van meer dan 20gbps gaat bieden. :)
 
Dus splitsen van die poort in meerdere poorten met die snelheid kan niet volgens jou?
 
Al zou er een hub bestaan, dan kun je nog niet op al die poorten 20gbps halen want de poort waarop ie aangesloten is biedt maximaal 20gbps doorvoer.

Ik vergelijk het met een WAN poort; als je via je provider 1gbps internet krijgt en je sluit er een 8 poorts switch op aan dan zul je nooit op die 8 poorten overal 1 gbps op halen.
 
Ik kan die hubs niet vinden en ze zullen dan wel niet bestaan. Diep triest. Wel door het opdringen van Windows 11 de mensen nieuwe pc's laten aanschaffen maar de randapparatuur loopt nog ver achter. Slechts één poort met die snelheid is een aanfluiting. Ook de benamingen van de USB aansluitingen/uitvoering zijn een belachelijke zaak. USB 3.2 (Gen 2x2) type A/C waar slaat dat op! Dan moet je ook nog letten op of de snoeren überhaupt bij de snelheid passen.
 
Als ik zie dat een kloon van een 500GB SSD maken in ca 15 minuten gaat op een SATA600 poort, dan is zo'n 20 GB/s poort uiteraard veel sneller, maar 5GB/s is dan ook al heel snel.... Zolang het niet irritant wordt voegt het imho nog maar weinig toe om hardware vroegtijdig te vervangen of nu een onnodige duur poort te kopen in een nieuwe pc waar de meer standaard poort vast veel goedkoper is. Mijn home-built i7 7700K systeem uit 2017 is en voelt nog steeds supersnel aan en in die 15 minuten doe ik even wat anders en dan is het ook goed.
Tis nl geen productie hier, of bij jou soms wel @Senso ?
 
Mijn pc was van 2011 en dat werkt nog wel, maar we hebben nu 2023. Volgens mij werkt die met SATA300
15 minuten en langer is heel wat anders dan 30-45 seconden!
 
Dan houd je wel veel meer tijd over om op het forum mensen te helpen, daar heb je wel gelijk in, als je heel veel kloont?.

Ik kloon nooit met tientallen of zo, dus een kloon van 15 minuten doe ik echt even tussendoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan