hub

• Onderwerp starter Onderwerp starter rhcp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
hallo,
Ik wil weer aan me thuisnetwerk klooien en nu wil ik iets met een hub doen.
maar ik heb nu wat gelezen op het internet en dit beeld kwam er uit
een hub werkt zo:

hub -----pc1
-----pc2
-----pc3
-----pc4

klopt dat?

en als dat klopt kan dit dan ?

hub -----pc1 --- adsl
-----pc2
-----pc3
-----pc4

dit wil ik doen want ik heb een usb modem...

Bedankt

Pim
:)

gebruik je een router? want ik vind het een beet je onduidelijk beschreven.

nu gebruik ik nog niets.
ja een 1 op 1 netwerk via crosscable.
maar een router kan niet omdat ik een usb modem heb.

ik wil gewoon even weten hoe een hub precies werkt en of het kan wat ik zeg..

ik leg het nog wel een keer uit

ik wil een 4 poorts hub kopen daar sluit ik 4 pc's aan.
Ik heb ergens gelezen als je je usb modem aan pc1 zet dat dan ook alle pc's werken.
maar aangezien ik niets van hubs weet wil ik wat meer infomatie.
of moet dat dan zo:

pc1 ---- hub ----pc2 ,pc3,pc4
en moet alles dan met crosscable gebeuren of met 1 op 1?

Laatst bewerkt:
ik heb geen usb modem dus weet ik niet hoe het daarmee werkt, ik heb een 8 poort 10 base -T hub via kabel modem. ik heb twee netwerkkaarten in mijn computer en er loopt 1 utp kabel vanaf de modem naar mijn 1ste netwerkkaart en mijn 2de netwerkkaart gaat achterin de hub, vervolgens heb ik via die hub nog drie computers aangesloten dus straigtutpkabel erin naar de tweede computer ( daar zit ook een netwerkkaart in natuurlijk) en zo werkt het ook op de andere computers

dus jij hebt het zo:

hub --pc1 ---cable modem
---pc2

?

pc1 daar zitten twee netwerkaarten in( pc1 komt internet binnen) 1 kabel gaat via kabel modem naar de 1ste netwerkkaart ( in pc1) utpkabel in 2de netwerkkaart( in pc1) naar de hub. en vervolgens in elke computer moet een netwerkkaart zitten en ga je iedere computer via utp kabel aansluiten achterin de hub.

http://www.xs4all.nl/~humor/Utp Kabel Schema/Netwerk via HUB.htm

Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp wil je internet delen via pc1 die aan de modem zit.
Dan kun je pc2-pc3-pc4 via de hub op pc1 aansluiten.

pc2 -----------hub
pc3 -----------hub -> naar pc1 ->modem
pc4 -----------hub

Even als eerst een fauw grapje, de enigste plek waar je nog en HUB kunt kopen, is in het museum.
Om de pc's met elkaar te verbinden, raad ik aan een SWITCH of een ROUTER, ook al heb je usb internet.
Als je internet wilt delen moet je dit aangeven in windows en daar heeft de SWITCH of Router voor de rest niet zoveel mee te maken.
Als je een SWITCH koopt, dan kun je met straight utp patch kabels, de computers allemaal aan de SWITCH hangen, gewoon door ze in te pluggen, de SWITCH ziet al deze computers en zal ze met elkaar laten spreken kunnen, mits je natuurlijk de computers daarvoor hebt ingesteld.
Een ROUTER doet eigenlijk hetzelfde, maar je kunt een ROUTER instellen, de manier waarop het netwerk zich voordoet en welke pc wel en welke pc niet met elkaar mag praten, noem het maar op, er is nog veel meer mogelijk hoor met en ROUTER maar dat is teveel om op te noemen.
Persoonlijk zou ik zeggen, mits je voorlopig nog aan de usb modem blijft hangen, neem een SWITCH, deze is betaalbaar en stel Internet Delen in bij de hoofdpc waar het MODEM aanhangt, dit werkt vrij simpel door de uitleg te volgen die je daarbij krijgt.

Ik ga voor JJW zijn verhaal.

Maar vertel eens welk merk en type modem jij hebt.

ik heb een 8 poort 10 base -T hub
-----------------------------------------------------------------------

Gewoon de HUB er tussen zetten zolang je nog geen router hebt, draaid zonder problemen.
Ze zijn nog volop te koop dus museum klopt niet.
Switch is beter maar als je toch over stapt op een router in de toekomst is het zonde van je geld.:D :thumb:

Als ik in de toekomst een router zou kopen dan kocht ik nu een switch.
deze switch is dan namelijk weer op de router aan te sluiten en geeft dan ook ip adressen uit.
Dan kun je dus weer meer computers aansluiten.

maar de vraagsteller mag dit gelukkig zelf uitzoeken.:D

/offtopic/
Signsnatcher???
weer gepromoveerd?? ha ha
/offtopic/

Geplaatst door jjw
/offtopic/
Signsnatcher???
weer gepromoveerd?? ha ha
/offtopic/

Ja en die Sign van jou kan net volgens de huisregels.:D

Vraag steller heeft reeds een hub dus kan geld besparen door deze voorlopig aan te sluiten.
Discussie gesloten!
:thumb:

Ik denk niet dat het om een discussie ging hierzo, er werd een vraag gesteld en daar antwoorden we op en we geven er een beetje advies bij.
Meer niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan