Huh, een iets uit mijn agenda in telefoon duikt op in ontvangen email van bedrijf.

• Onderwerp starter Onderwerp starter GW2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Krijg een email van een bedrijf waar afspraak mee heb (telefonisch gemaakt) met daarin aan de zijkant een noemer met agenda, daaronder de afspraak.
Maar daaronder een iets dat ik in mijn telefoon heb als dagelijkse herinnering ingesteld, dus tikje paranoïde, hoe kan dat. Niet dat het me wat uitmaakt zou iemand die gegevens hebben, maar vraag me wel beetje af het hoe en wat daar (nou weer?) van.

Laatst bewerkt:
Schermafbeelding zou veel kunnen verklaren...

Kan ook iets zijn dat door je telefoon wordt toegevoegd. Hoeft niet zo te zijn dat die informatie ook bij de afzender zichtbaar/bekend is.

Schermafbeelding zou veel kunnen verklaren...
Hmmm, zal hier iets beter proberen omschrijven, ook idee misschien !?

Zie bijgevoegd bestand (hier schrijven werkt niet, want uit-leg (lay out?) wordt dan door elkaar gehusseld.

Bijlagen

• 1.txt
    1.txt
    793 bytes · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Kan ook iets zijn dat door je telefoon wordt toegevoegd. Hoeft niet zo te zijn dat die informatie ook bij de afzender zichtbaar/bekend is.
Snap zelf dan niet waarom, verschijnt in andere mails ook niet, alleen nu een door mij ontvangen mail een agenda overzicht erbij heeft, plaatst iets uit mijn mobiel zich er ook bij. En nee, hoeft daar niet zichtbaar te zijn misschien, maar geen ramp als wel zo zou zijn, maar meer benieuwd naar vanwaar dit is.

Dus u krijgt een mail waarbij een optie is dat het of automatisch in uw agenda komt of na een vraag...

Dit zal een mail zijn met een bijlage ics met contenttype .../calendar die bijlage met key en value en linebreak in de afspraakt wordt er nog een seperatie van ; gebruikt

Dus als u de betreffende email in bron of source bekijkt zou u zoiets moeten terugvinden.

Dit is iets wat je mailclient of provider automatisch doet. Die ziet een afspraak staan zoals @kenikavanbis omschrijft (of als het al geavanceerder werkt een datum en tijd en het onderwerp) en maakt daar dan zelf een overzicht van van jouw agenda met deze afspraak erin, zodat je makkelijk kan zien of je dit kunt accepteren of niet.

Als je een android telefoon gebruikt en je agenda zit daar gekoppeld met je mailaccount (of gewoon je google account en je gebruikt gmail), dan is die informatie op een server opgeslagen om te kunnen synchroniseren met andere apparaten waarop je dit account gebruikt. Zodoende (als dit account ook je e-mailaccount is), is deze informatie ook beschikbaar voor je mailclient/mailprovider.

Klinkt ingewikkeld, heb iig niet zelf bewust mijn telefoon met mail gekoppeld. Maar laat het er verder maar bij, zou niet weten wat te doen om het op te lossen, weinig zin lang er mee bezig verder nog, want lijkt me niet simpel iets zo te horen. Bedankt voor alle antwoorden maar.

Wacht even raden naar de besturing , ik denk android . (gewoon even laten weten als dit anders zou zijn).

Vermoedelijk een instelling in callendar off in gmail app. Je zou eventueel de app geen toegang geven tot de gegevens ...
android telefoon=>menu=>instellingen=>apps en meldingen(ook machtigingen)

Je moet wel een beetje de achtergrond begrijpen van google en die is Niets voor de gebruiker alles voor google . Dit merk je bij alles wat onthouden dient te worden voor de gebruiker word zeer snel vergeten en alle instellingen voor google blijven bestaan.

Ter verduidelijking was er een persoon met luchtmeting die in statestiek stond meting kon je zien (maar een detail voor de gebruiker interface selecteren was net te veel gevraagd)
(als iet niet lukt kan je altijd iemand die met code stoeit even lief vragen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan