Huidig document afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

willyv28

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2009
Ik maakte een facturatie programma voor eigen gebruik, maar na de druk op "Factuur afdrukken" en ook bij "Voorbeeld factuur afdrukken" krijg ik niet het huidige blad, ik werk met een Query "Filter voor facturen" waar moet ik plaatsen huidig Formulier afdrukken?
Hier onder de Gebeurtenisprocedure wat achter de opdrachtknop steekt.

Code:
Sub Factuur_afdrukken_Click()
' Deze code is gemaakt met de wizard Opdrachtknop.
On Error GoTo Err_Factuur_afdrukken_Click

Dim strDocNaam As String

strDocNaam = "Factuur"
    ' Rapport Factuur afdrukken; met de query Filter voor facturen om faktuur werkbon van huidige order te selecteren.
    DoCmd.OpenReport strDocNaam, acNormal, "Filter voor facturen"

Exit Sub

Exit_Factuur_afdrukken_Click:
    Exit Sub

Err_Factuur_afdrukken_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Factuur_afdrukken_Click

End Sub

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer het hier eens mee:

Code:
Sub Factuur_afdrukken_Click()
On Error GoTo Err_Factuur_afdrukken_Click
Dim strDocNaam As String, sFilter As String

strDocNaam = "Factuur"
    sFilter = Me.Form.Filter
    DoCmd.OpenReport strDocNaam, acViewPreview, , sFilter
    Exit Sub

Err_Factuur_afdrukken_Click:
MsgBox Err.Description

End Sub

En een verzoekje: kun je VBA code opmaken met de Code knop (#)?

Bedankt voor de reactie, maar het lukt niet, krijg continu foutmeldingen. willy

In je oorspronkelijke code gebruik je dit:
Code:
strDocNaam = "Factuur"
' Rapport Factuur afdrukken; met de query Filter voor facturen om faktuur werkbon van huidige order te selecteren.

Waar is <"Filter voor facturen"> op gebaseerd?

Query.
Veld: Order-ID
Tabel: Facturen
[Forms]![Orders]![Order-ID]

Ik zou niet filteren op basis van een query, maar op basis van een formulierfilter. Al zou het wel moeten kunnen met een query, maar ik heb het zelf nog nooit aan de praat gekregen.... En omdat de WHERE filtering net zo makkelijk is, of makkelijker, gebruik ik die dus altijd.

Ben er nog niet uit, heb nu een nieuwe knop aangemaakt in Access 97 en bij de opmaak kan men nergens aanklikken huidige pagina of zo iets. Graag wat goede raad. Willy.

Ik heb hier nog hetzelfde gemaakt in een eerdere versie en deze omgezet naar access 97 en sindsdien lukt het niet meer de pagina af te printen die op het scherm staat, als ik de knop aanklik drukt hij alle rapporten af ipv deze die op het scherm staat. Wie kan mij helpen?

Kun je er een voorbeeldje van maken? Zodra iets niet meer werkt, en het voordien wel deed, is er vermoedelijk iets aan de hand dat zo een-2-drie niet is op te lossen.... Je kunt zelf nog kijken of je de db kunt Compileren; dat spoort eventuele fouten ook prima op. Soms werkt iets niet meer als er ergens anders een fout zit; die zorgt dan op termijn voor problemen.

Kun je hem ook als 2003 opslaan? Ik gebruik geen 2007.

Bedankt, dor jou verzoek tot omzetting nar 2003 lukte het en ben ik goed gholpen dr jullie allen. Nogmaals mijn oprechte dank.:)

Mag je de vraag ook nog op Opgelost zetten met de link rechtsonder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan