Huidig formulier mailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddydordt

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2011
Hallo,

ik heb een database waarin we van alles bij houden. Ik ben deze langzaam aan het vernieuwen naar een betere versie.
In het oude systeem gebruikt ik deze code om een formulier te printen:

Code:
Private Sub Knop90_Click()
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord
DoCmd.OpenReport "Schade", acPreview, , "[SchadeId]= " & Me.SchadeId

DoCmd.SendObject acReport, "Schade", "PDFFormat(*.pdf)", "aaaa@aaaaaaaaa.nl", "", "", "Schade rapport", , True, ""
 ' Close the form
 DoCmd.Close acReport, "Schade", acSaveNo
End Sub

Alleen nu vraagt hij steeds om een parameten voor SchadeId.
Weet iemand wat er mis gaat? Heb al van alles geprobeerd, maar kan niks vinden waardoor dit komt.

Alvast bedankt, Eduard

Gelukkig is je onderwerp niet correct en probeer je niet een formulier te mailen, maar een rapport. En dat is toch iets heel anders. Als een rapport om een 'parameter' vraagt komt dat omdat je een veld gebruikt dat niet in het rapport zit. Mijn gok is dus dat het veld [SchadeID] ontbreekt. Maar als dat zo is, wordt je rapport ook niet gefilterd. En daar heb je het dan weer niet over.
Controleer dus eerst of de velden in je rapport wel kloppen. Als je het rapport alleen wil mailen, hoef je het niet te openen. Ik doe dat in ieder geval nooit. Ik verander de query die aan het rapport hangt; dan kun je het gefilterde rapport gelijk versturen. Zoek maar eens in dit forum op QueryDefs; dit onderwerp komt bijna wekelijks aan bod. Ook in dezelfde context trouwens: mailen van een gefilterd rapport.

Mijn excuus voor de verkeerde titel, zal deze aanpassen.
Alleen aan de hand van jou berichtje mijn probleem wel kunnen oplossen, het id veld in het rapport geplaatst en nu werkt het wel.
Is misschien niet helemaal de beste manier, maar het doet wat het moet doen. Zal als ik de rest op orde heb eens kijken naar een betere oplossing.
In ieder geval bedankt.

Eduard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan