• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

huidig jaartal weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sumoke

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Met de functie =TODAY()kan je in een cel de huidige datum laten weergeven.

Mijn vraag is of ik ook enkel het jaar kan weergeven? Ik heb enkel het jaar nodig, niet de weergave van het jaar, terwijl op de achtergrond de gehele datum staat.

Hallo Sumoke,

Probeer het eens met
=YEAR(TODAY())

Groeten
Thoralf

Je moet dan wel even de celeigenschap op getal zetten.

Bijkomende vraag

Weet iemand of ik op deze wijze ook de weken van een jaar kan weergeven?

Hallo Sumoke,

Via Extra => invoegtoepassingen kun je Analysis Toolpack installetren en daarin zit een functie weeknummer.
Echter deze functie geeft niet het iso-weeknummer, maar een weeknummer volgens de amerikaanse definitie. Zoek even op het forum naar ISO-weeknummer en je vindt voldoende verwijzingen.

Groeten
Thoralf

Hallo Sumoke,

Via Extra => invoegtoepassingen kun je Analysis Toolpack installetren en daarin zit een functie weeknummer.
Echter deze functie geeft niet het iso-weeknummer, maar een weeknummer volgens de amerikaanse definitie. Zoek even op het forum naar ISO-weeknummer en je vindt voldoende verwijzingen.

Groeten
Thoralf

Ok, bedankt.

Weeknummer van vandaag
Code:
=INTEGER((VANDAAG()-DATUM(JAAR(VANDAAG()+4-WEEKDAG(VANDAAG()+6));1;5)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(VANDAAG()+4-WEEKDAG(VANDAAG()+6));1;3)))/7)+1

Weeknummer van vandaag
Code:
=INTEGER((VANDAAG()-DATUM(JAAR(VANDAAG()+4-WEEKDAG(VANDAAG()+6));1;5)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(VANDAAG()+4-WEEKDAG(VANDAAG()+6));1;3)))/7)+1

Bedankt voor alle hulp; maar kun je mij deze ook in het engels bezorgen? ik heb geprobeerd het te vertalen, maar dat is niet gelukt.

Als je het bestand opent, wordt hij automatisch vertaald

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan