Huidig record formulier met subformulier naar rapport afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sk1997

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2014
Ik heb een database gemaakt om bonnen te maken .
In het hoofd formulier staan de klantgegevens en in het subform de product gegevens.
Ik heb het printen uiteindelijk werkend gekregen maar niet op de juiste wijze nl. dmv een printopdracht en dan naar pagina 1 van 1.
Maar het moet toch ook mogelijk zijn om de gegevens van het formulier via een rapport af te drukken zonder dat deze alle bonnen print ?

Hetzelfde heb ik met een mail maken. Dan worden ook alle bonnen als pdf bijgevoegd.

Wie kan mij helpen? ik heb nog weinig ervaring met access en al helemaal niet VBA.

bvd.

Een formulier is niet hetzelfde als een rapport, dat om te beginnen. Sowieso zijn de weergaveopties van een rapport veel uitgebreider dan op een formulier, zoals de mogelijkheid om te groeperen. En dat zal je dus al eerste moeten doen: een rapport maken met daarin alle gegevens die op de bon moeten staan. Dat rapport baseer je dus op de klantgegevens en de bestelgegevens in één query. Vervolgens groepeer je op Klant, en op Order.
In je formulier maak je dan een knop die het rapport opent, en dat doe je dan op basis van het geselecteerde OrderID. Daar zal je wat voor moeten programmeren, vrees ik :). Al zal het met een macro ook wel kunnen. Er zijn hier mensen die macro's aan het werk krijgen. (ik niet overigens...)

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb reeds een rapport gemaakt. (rptbon) maar ik weet niet hoe dit moet selecteren op dat veld wat bij mij ( opdrachtbonnummer) is.
Dus ik heb op mijn formulier een print knop die een rapport opent en dan worden alle bonnen welke tot nu toe zijn gemaakt afgedrukt.
Mijn vraag is hoe ik 1 bonnummer kan afdrukken ? en ook eventueel mailen ?

Sowieso zou ik eerst een printvoorbeeld laten zien, dan kan de gebruiker vervolgens zelf wel op Afdrukken klikken nadat de preview is gecontroleerd. Maar je zult de preview dan wel moeten openen met een filter, en die moet je dan als parameter meegeven met het rapport. Zo'n parameter ziet er dan zo uit, als je in het rapport een veld [Opdrachtnummer] hebt, en op je formulier ook:
Code:
"[Opdrachtnummer] = " & Me.Opdrachtnummer
Daarbij ga ik er van uit dat Opdrachtnummer numeriek is. Is het een tekstveld, dan ziet het filter er zo uit:
Code:
"[Opdrachtnummer] = '" & Me.Opdrachtnummer & "'"

Ik heb het gewijzigd naar alleen open rapport (zonder direct een print opdracht )

En de code gezet bij de Where van het rapport.
na opslaan en het openen en de knop klikken krijg ik een pop-up schermpje met parameter opgeven. (me.opdrachtbonnummer)

Als ik daar iets in tik krijg ik het rapport te zien maar krijg ik nog steeds alle records te zien
Beide velden hebben de naam opdrachtbonnummer en zijn numeriek.

Misschien heeft het ermee te maken dat het opdrachtbonummer op het subform staat (subformopdrachtbon)

Me werkt vanaf het formulier waarop de code wordt aangeroepen. Staat het veld op het subformulier, terwijl de knop op het hoofdformulier staat, dan moet je de code waarschijnlijk aanpassen. Ik verwacht overigens (vanwege)
In het hoofd formulier staan de klantgegevens en in het subform de product gegevens.
dat het veld [opdrachtbonnummer] ook op het hoofdformulier staat, want hoe kun je anders hoof- en subformulier aan elkaar koppelen? Niet op basis van Opdrachten...

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen. Of ik begrijp het niet.

Is het niet mogelijk dat ik het bestand naar je mail ?

Als je de db niet wilt uploaden hier, dan mag je 'm wel mailen. Kijk ik er wel even naar.
Overigens baseer ik mij (nog steeds) op de informatie die jij geeft.
Dat riekt naar een formulier Klanten met een subformulier Producten die ze leveren. Niet naar orders. Dan zou je een formulier Orders hebben, met een Ordernummer en een subformulier met Productdetails. Die 2 zijn dan gekoppeld op basis van het OrderNummer.
Ik zie in jouw vraag nergens de noodzaak voor een veld [opdrachtbonnummer].

Laatst bewerkt:
Ik zie in je db een enorme hoeveelheid macro's, waarvan alleen al het bekijken mij naar de fles doet grijpen ;). Ligt (vast) niet aan de ingewikkeldheid van die macro's, maar ik kan ze absoluut niet lezen. Alleen al het openen ervan maakt mij volkomen moedeloos. Dus ik wel wel wat proberen, maar dan wordt dat VBA code. Dat snap ik tenminste ;). Leg eens uit wat je beoogt met de macro die achter de knop <Bon aanmaken> zit, want daar ligt waarschijnlijk het probleem.

Achter die knop ben ik inderdaad maar wat gaan proberen.

Het mooiste zou zijn dat er op click event : de gegevens die op het formulier op het scherm staan er een bon word geprint.

Het mag ook zo zijn dat er alleen een bon word gemaakt.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar dat er maar 1 bon (record word afgedrukt ) op RPTBON.
Als je nu op de knop klikt krijg je een pdf met 47 pagina's en daar zit mijn probleem

Laatst bewerkt:
Maar achter het idee van de macro zit dus geen uitgewerkt idee :). Zal er eens verder naar kijken. Ik zag nog wat VBA code die je geprobeerd hebt, die inderdaad zo niet gaat werken.

Als ik de database anders inricht is het dan wel mogelijk ?

Ik had weinig tijd om er naar te kijken vanwege de deadline van de nieuwsbrief. Maar ik heb de komende dagen meer tijd, dus ik zal er eens rustig naar kijken.

Het is inmiddels opgelost.
Ik heb het laatste nummer met een Query geselecteerd en dan de bon afdrukken.
Toch bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan