Huidig record formulier met subformulier naar rapport afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sk1997

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2014
Ik heb een database gemaakt om bonnen te maken .
In het hoofd formulier staan de klantgegevens en in het subform de product gegevens.
Ik heb het printen uiteindelijk werkend gekregen maar niet op de juiste wijze nl. dmv een printopdracht en dan naar pagina 1 van 1.
Maar het moet toch ook mogelijk zijn om de gegevens van het formulier via een rapport af te drukken zonder dat deze alle bonnen print ?

Hetzelfde heb ik met een mail maken. Dan worden ook alle bonnen als pdf bijgevoegd.

Wie kan mij helpen? ik heb nog weinig ervaring met access en al helemaal niet VBA.

bvd.

Een formulier is niet hetzelfde als een rapport, dat om te beginnen. Sowieso zijn de weergaveopties van een rapport veel uitgebreider dan op een formulier, zoals de mogelijkheid om te groeperen. En dat zal je dus al eerste moeten doen: een rapport maken met daarin alle gegevens die op de bon moeten staan. Dat rapport baseer je dus op de klantgegevens en de bestelgegevens in één query. Vervolgens groepeer je op Klant, en op Order.
In je formulier maak je dan een knop die het rapport opent, en dat doe je dan op basis van het geselecteerde OrderID. Daar zal je wat voor moeten programmeren, vrees ik :). Al zal het met een macro ook wel kunnen. Er zijn hier mensen die macro's aan het werk krijgen. (ik niet overigens...)

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb reeds een rapport gemaakt. (rptbon) maar ik weet niet hoe dit moet selecteren op dat veld wat bij mij ( opdrachtbonnummer) is.
Dus ik heb op mijn formulier een print knop die een rapport opent en dan worden alle bonnen welke tot nu toe zijn gemaakt afgedrukt.
Mijn vraag is hoe ik 1 bonnummer kan afdrukken ? en ook eventueel mailen ?