Huidig Systeem Upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

YannickdV

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2012
Hallo Forum leden,

Ik ben van plan mijn huidige systeem wat te upgraden, maar het geheel moet wat kleiner en compacter worden.. :)

Huidige specs:

Moederbord: Asus P8Z77-V DELUXE iZ77, SATA600 RAID, WLAN
Videokaart: Asus PCI-e GeForce GTX560 Ti TOP DC II 2GB HDMI
Voeding: Cooler Master Silent Pro M2 620W, Modulair
Koeling: Corsair Hydro Series H60
Fans: Corsair AF140 Quiet 140mm, 1150rpm (2 stuks)
Geheugen: Corsair 2x4GB, DDR3, PC12800, CL9, Vengeance (blauw)
Processor: Intel Core i5 3570K 3.40GHz 6MB Box
Boot SSD: Samsung SSD 2.5", 64GB, SATA600, 630 Series OEM
HDD: Seagate 3.5" 1TB, SATA600, 7200rpm, ST1000DM003
DVD-drive: Samsung DVD-/+/RAM SH-222BB/BEBE 22x, SATA (zwart)
Case: Fractal Design Midi Tower Define R3 USB3.0 ATX, No PSU (zwart)

Nu wil ik dus graag een groot deel van mijn componenten behouden om zo de kosten wat te drukken. De componenten die ik graag wil behouden:

Videokaart, Voeding, Koeling, Geheugen, Processor, Boot SSD, HDD, DVD-drive.

Verder heb ik nog een TV-kaart liggen die ik er graag in wil plaatsen en dus op het mobo moet passen, http://www.asus.com/Multimedia/My_CinemaP7131/

Mijn huidige moederbord heeft Wifi ingebouwd en de meeste moederborden hebben dat niet, dus er moet ook nog een Wifi kaart bij (5ghz)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met vooral het vinden van een geschikt moederbord en wellicht hebben jullie enkele suggesties voor een case.

Even voor de duidelijkheid, het moet dus geen ATX moederbord meer zijn, maar kleiner.

Groet, Yannick

Als ruimte een issue is zou ik een USB wifi adapter nemen. De betere zijn minstens net zo goed als inbouwkaarten en extra latency is ook nauwelijks aanwezig.

mu-ATX heeft slechts 2 sloten: videokaart en een andere. Als de TV-kaart erin moet is er dus geen ruimte voor wifi. Cases voor dit soort formaten zijn er in allerlei vormen: plat, kubusvormig, klassiek, etc. Is er nog iets specifiek dat je hier zoekt?

Een externe wifi adapter is zeker een optie. Wat de case betreft maakt dat niet zo veel uit, ik zit te denken aan bijvoorbeeld iets in de vorm van een Shuttle of gewoon een kleine klassieke case zoals de fractal design core 1000. Of iets bijzonders zoals de bitfenix prodigy m. Mmmm zo veel keus :P

Hele mooie case haha, ben grote fan van Fractal Design. Maar daar past alleen maar een Micro ITX bord in, en die heeft volgens mij altijd maar 1 slot! :( Dus helaas geen oplossing. Of ik zou mijn TV kaart moeten dumpen maarja, wat moet ik dan weer met dat ding.. :/

Ja dan vind ik de 304 toch wel wat mooier en een betere maat hebben. Ook zit die op een wat gunstiger prijspunt. Dan weet ik alleen niet zeker of mijn videokaart en PSU er allebei in passen. Ideeën?

Btw, wifi denk ik dat dit mss een optie is. Wifi AC dus beter bereik wat ik wel fijn vind. Werkt perfect op mijn Macbook Air.

https://www.4launch.nl/shop/product...lan-430mbit/hardwareinfo#p-4-productid-137854

Off topic: Weet er iemand hoe je zo'n mooie "klik hier" link maakt? Die lange URL's zijn maar niks ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
de FD304 is een perfecte case voor een compact systeem.

Heb er hier thuis 1 draaien als file-server. 5 harde schijven erin en een ssd voor os.
Ik gebruik mn pci-slot voor wifi, dit zat niet op mijn moederbord.

Wel moet ik zeggen dat ik je begrijp. Er is weinig ruimte voor extra dingen zoals videokaarten of geluidskaarten. Is dus kiezen met deze case!
Wel zat ruimte voor harde schijven (Daarom heb ik het gekozen)

Daar zat ik dus naar te kijken. Mijn videokaart is ongeveer 25cm lang en dan zit ie dus al half voor de videokaart gok ik. Zou jij kunnen meten tot hoe ver een kaart van 25cm op de voeding komt? Mss komt het net goed uit als de poorten op de PSU aan de rechter kant zitten.

Als je kan dus meten van de roostertjes van de case en dan 25cm? Zou ik heel fijn vinden! :)

IMG_20131025_202443.jpg

Je zal wss wel die ene hdd-bay weg moeten halen, dit omdaat de Videokaart anders te hoog is en je anders ook geen plek hebt voor je PSU-kabeltjes

Ja ik wil echter graag een modulaire voeding xD. De Node staat blijkbaar niet heel bekend om zijn goede cable management dus daarom..

Ik denk dat de CX500M van corsair goed moet passen, hij is 140mm waar mijn huidige voeding 163mm is en de aansluitingen zitten aan de rechter kant. Ik bestel gewoon de voeding en de case en wanneer mijn voeding past is het mooi en gaat de corsair terug, zo niet, dan gaat de cooler master marktplaats op :D

Dan nog even door naar het moederbord kwestie. Wat denken jullie van deze? https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/79965#p-4-productid-128474

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een goede keus!

Btw, als het niet werkt kan je bij veel winkels nog retouneren binnen de bedenktermijn van 5-30 dagen, afhankelijk van de webshop ;)
Gewoon netjes uitpakken ^^

Ja ik bestel altijd bij 4Launch, zit hier in Eindhoven dus 15min rijden. 30 dagen om het terug te brengen. Toppie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan