Huidige AMD processor koeler vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Addicted2Bass

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Hallo allemaal!

mijn AMD FX-8350 CPU geinstalleerd op het M5A99X EVO R2.0 Mobo van ASUS wordt geregeld warm, krijg nu waarschuwingen dat de cpu te warm wordt
ik denk dan aan de koeler als boosdoener? ook bij het Gamen loopt de tempratuur hoog op.. en ik had toch al het idee om de koeler te gaan vervangen
heb een Antec Nine Hundred V2 en zou van jullie graag advies willen over welke koeler in mijn kast past en die ook prima zijn werk doet!!

Grtz Marco

moet passen hoor ben het met k1pje eens dat probleem zou je volgens mij dan met alle koelers hebben onderhand :thumb:

Laatst bewerkt:
Enige waar je eventueel mee in de problemen zou kunnen komen, is met het werkgeheugen. Maar dat is iets meer afhankelijk van de indeling op je moederbord en of dat je koelblokjes op je werkgeheugen hebt.

Misschien dat het handig is om ook eerst even te zoeken naar de oorzaak van het hitteprobleem? Tenzij dat probleem er altijd al is geweest, dan is er sprake van onvoldoende koeling, maar zover strekt het startbericht van TS niet. (Zie vooral ook de vraagteken in de 3e regel van het startbericht)
Als het probleem niet altijd aanwezig is geweest, dan zijn er eigenlijk maar 2 (maybe 3) mogelijkheden :
- processorkoeling is (bijna) defect en dan is vervanging -al dan niet van een ander merk en type-, zinvol
- de processorkoeling is niet defect, maar de machine (ook de processorkoeler) zit vol stof. Uitblazen zou het probleem al oplossen (even los van het voornemen van TS om toch al een nieuwe koeler te gaan kopen)
- de koeling van de videokaart werkt niet naar behoren waardoor het gehele systeem te warm wordt, inc. de processor. (is de minst waarschijnlijke oorzaak, maar toch,...........)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan