• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Huidige datum kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carl03

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2011
Beste

Ik wil dat de cel met de huidige datum in mijn dienstrooster in een kleur staat. Dus vandaag 31oktober en morgen 1 november, enz. Ik koos ervoor op de cel met de datum vandaag aan te duiden, vervolgens te kiezen voor voorwaardelijke opmaak=> nieuwe regel=> een formule gebruiken om te bepalen welke cellen worden gemaakt=> =VANDAAG(). Wanneer ik mijn systeemdatum aanpas, blijft echter enkel 31 oktober in kleur staan. Wanneer ik heel de kolom met data selecteer, wordt alles gekleurd...

Kan iemand mij helpen hiermee?

Dank

Carl,

welkom op helpmij!

In de voorwaarde voor je opmaak kies je voor formule, dat betekent dat je de inhoud van een cel moet vergelijken met de datum van vandaagdus als je in B7 staat wordt de formule:

=b7=vandaag()

Iets uitgebreider:
Code:
=$A1=VANDAAG()
. Het $-teken is van belang.

Bijlagen

Iets uitgebreider:
Code:
=$A1=VANDAAG()
. Het $-teken is van belang.

@Rob,
Toch niet als er in elke afzonderlijke cel (in het betreffende bereik) een andere datum staat?

@Haije: Je hebt gelijk, bij alle data in één kolom is het niet echt nodig, maar ik doe het bijna standaard.

Beste

bedankt voor jullie reactie, ondertussen is dit euvel van de baan en ben ik op een nieuwe uitdaging gestoten, waar ik eerst zelf nog even een oplossing voor zoek :).

ondertussen is dit euvel van de baan en ben ik op een nieuwe uitdaging gestoten, waar ik eerst zelf nog even een oplossing voor zoek.
Kun je deze vraag dan op opgeslost zetten en voor een nieuw probleem en nieuwe vraag starten als dat nodig is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan