Huidige pc maakt veel lawaai, voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommyboy8

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2004
De laatste weken maakt mijn voeding precies meer herrie dan vroeger ... Kan dit zijn dat deze aan vervanging toe is en daarom meer lawaai maakt? Het gaat om een Corsair HX520W .... Ik dacht dan maar om een nieuwe te zoeken die stiller is ... pc staat in mijn living eigenlijk paar meter van mijn zetel vandaan en als ik dan savonds tv zie moet ik mijn pc echt wel uit zetten want wordt onnozel van dat geruis ..... Dit zijn mijn specs van mijn huidig systeem

Intel Core 2 Duo E6850 @ 3.00GHz
GeForce GT 520
GA-73PVM-S2H
SAMSUNG HD103UJ 1TB
SAMSUNG HD753LJ 750GB
2048 MBytes DDR2
520W Corsair

Deze voeding is een modulaire voeding en zou graag ook wel terug een modulaire hebben ... De pc wordt zo goed als alleen maar gebruikt voor af en toe een filmpje te downloaden en voor de rest facebook en forums lezen ....

Ik hoop hier wat advies te krijgen ...

Greetz

Gezien de leeftijd: is de pc wel eens stofvrij gemaakt?

Het kan zijn dat de ventilator in de voeding dan op aan het geraken is, of dat er stof is blijven hangen in de voeding.

Beutje teflonspray in het lager van de koelventilator kan helpen, vermoedelijk komt daar het geluid vandaan.

Wel voor zover ik weetis je pc ook een beetje ouder? Ook kan het helpen om de stang die in de 'oil bearing' zit even te olien, maar als je niet weet wat het is, koop een nieuwe ventilator :o

Pc is idd een beetje oud maar buiten de herrie die hij de laatste tijd produceert doet hij nog perfect z'n dienst :) Heb er al over nagedacht hoor om een nieuwe pc te kopen maar ja, geld groeit spijtig genoeg niet op m'n rug :)

Ik ga straks teflonspray kopen maar even gedacht dat het niet zou werken ... Welk merk voeding heeft echt wel stille exemplaren in z'n segment. Liefst geen overdreven dure uiteraard, en 520 watt MAX

waarom 520 watt max?
Ik denk dat jij zelfts met minder kan?

Een 300W A-merk voeding is ook genoeg voor die pc, dus daar heeft pcexpert gelijk.

Ik weet ook wel dat ik met 520 watt hoger zit dan nodig is, daarom dat ik ook zeg, 520 MAX en niet Minimum ;) Ik weet niet of de kleinere voedingen ook goede exemplaren hebben, daarom dat ik maar zeg, 520 MAX, maar voornaamste eigenschap is het lawaai dus welke raden jullie mij aan? Of zijn er zelfs voedingen die GEEN ventilator hebben? :o

wat is "flink duurder"? kan je een paar instapmodelletjes geven? Zit er niets mee in om 100€ voor een voeding te betalen als ik ze dan niet meer hoor ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan