Huidige systeem upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnonymousDutch

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2012
Hallo,

Momenteel wil ik het onderstaande systeem upgraden met behulp van onderdelen afkomstig van Azerty (het liefst).

mja8zp.png

Het gaat dan om de video kaart die games zoals Battlefield 4 en eventueel GTA 5 aan zou moeten kunnen. De kaart zou de komende twee jaar nog voldoende moeten zijn om nieuwe games fatsoenlijk te kunnen spelen.

Daarnaast zit er 6GB RAM in wat 16GB moet gaan worden. Er zijn geen slots meer vrij dus het huidige RAM zal vervangen worden door nieuwe en betere.

Wie heeft er tips en weet wel video kaart geschikt zal zijn en welk soort RAM (16GB moet het dus totaal worden), budget is totaal 350 euro.

Als er nog meer gegevens nodig zijn hoor ik het graag!

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,

Laatst bewerkt:
Zou je kunnen kijken welke voeding je hebt? merk en wattage.
Dit is namelijk belangrijk om te weten voor de videokaart. Mocht de voeding niet genoeg power geven, dan zal deze namelijk ook vervangen moeten worden.

En hoeveel reepjes/sloten geheugen zitten er in? Zijn dit er 3 of 4? Op zich is 6Gb voor die games voldoende, waarom naar 16 gb (kost ± 125 euro) toe gaan?

Laatst bewerkt:
Er zitten totaal 4 sloten in. De voeding is een 460W.

Merk weet ik niet precies, het is geen samengestelde PC, maar een Dell XPS 8300 (uit 2011).

Dien je specifiek het merk te weten?

----

Als de 6GB voor de aankomende twee jaren genoeg zal zijn, dan zal het eventueel bij 6GB mogen blijven.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Het is wel verstandig om te kijken welk merk er in zit.

Ik zie geen reden om naar 16 Gb te gaan. Meer dan de helft van het geheugen zal tijdens het spelen van een spel uit zijn neus zitten te eten en dat is zonde van het geld. Wat je wel kan doen, is er 2x1 gb uit halen (ik ga er vanuit als alle sloten bezet zijn, dat er 2x2gb en 2x1gb in zit) en er 2x4 bij zet. Dan ben je er zeker van dat je goed zit de komende jaren en kost het je ongeveer 70 euro (ipv 125) en heb je 12 gb ipv 16gb.

16 Gb is handig voor foto en videobewerking of als je aan virtualisatie doet.

Oke, dan is dat over het RAM duidelijk.

De voeding:

Dell AC460AD-00
460 WAT

Alvast bedankt!

Even een citaat wbt bf4
Recommended system requirements

The recommended PC system requirements for optimal visual quality and frame rates:
•Quad core CPU (Intel Core i5 or i7) at 3 Ghz
•4 GB memory (8 GB for 64-bit operating systems)
•A modern DX11 graphics card with 2+ GB of video memory, GeForce 600 series or Radeon 7000 series
Maw je huidige graka zou het spel wel moeten aankunnen, in de quote staat echter alleen maar advies kaarten vermeld.
Zoals al is aangegeven, wil je een zwaardere kaart, dan ga je het denk ik maar net trekken met je huidige voeding.

Klopt, momenteel zou de kaart het ook nog aan moeten kunnen.

Ben nu eigenlijk een beetje opzoek naar wat de beste kaart is met de huidige voeding.

En wat de beste en kaart is met een nieuwe voeding die compatibel is met de ander onderdelen van het systeem.

Groeten,

Dan zou ik voor dit zetje gaan.

Wil je je huidige voeding houden, dan ga je gelijk naar een zwakkere videokaart toe.

De voeding die hierboven word geadviseerd heb ik zelf ook en is zeker aan te raden doet wat die moet doen en zoals de naam al zegt lekker stil. Zelf heb ik ook een gtx 760 maar die van palit (rood) weet de naam niet precies meer maar hij is gemaakt om goed te kunnen overclocken maar deze die hier geselecteerd is lijkt mij ook prima kun je zeker een tijd mee vooruit ik speel er nu battelfield3 en saintsrow the third op Max settings mee

Dit zijn trouwens de officiële System Requierements (Minimum).

Intel Core 2 Duo 2.4GHz or AMD Athlon X3 2.8GHz
4GB RAM
Nvidia GeForce 8800GT or AMD Radeon HD 3870 with 512MB memory
30GB hard drive space
Windows Vista SP2 32-bit

En dit de aanbevolen:
Intel quad-core or AMD six-core CPU
8GB RAM
Nvidia GeForce GTX 660 or AMD Radeon HD 7870 with 3GB memory
Windows 8 64-bit

Bedankt heren voor jullie tijd en moeite.

Ik ga alle gegeven informatie nog eens bekijken.

Groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan