Huisalarm versus All-in-one internet provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpeter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2014
Regelmatig ben ik benaderd door zg. all-in-one providers van internet/tv/telefoon. Tot nu ben ik daar niet op in gegaan omdat onze woning een huisalarm heeft met aansluiting op de meldkamer. Het betreft een analoge installatie. Het is me inmiddels duidelijk geworden, dat providers afhaken zodra zij weten, dat er een alarminstallatie aanwezig is. Tot nu toe heb ik de telefoonaansluiting (KPN) gescheiden gehouden van internet en tv. Er zijn (forse) kostenbesparingen te bereiken bij het afsluiten van een all-in-one abonnement. Ik overweeg KPN te kiezen als leverancier voor alle drie diensten. Maar dit kan dus niet zo maar. Wie kan mij uitleggen wat er gedaan kan worden om alle services goed te laten functioneren? Het aanpassen van de alarminstallatie zoals mij voorgesteld door de leverancier van het alarm en ca. 700 euro zou kosten is voor mij geen optie. Maar zijn er geen andere oplossingen denkbaar?
Voor de volledigheid vermeld ik, dat er onlangs een Back-Ups ES 400 is geïnstalleerd om de stroomvoorziening te garanderen.

Vriendelijke groet,
Jpeter

bij mij loopt de alarm instalatie ook via digitaal netwerk.
De installatie zit er in sinds 1996 en liep tot 2001 via de kpn.
Daarna is de lijn van het alarm gewoon in de modem geplugd (UPC).
ik kreeg gelijk een melding van de meldkamer om te vertellen dat de lijn even weg was, dus dat was ook gelijk getest.
Heb dus geen extra kosten gemaakt qua alarm.

Met name VOIP naast een analoge lijn kan een probleem gaan vormen. Afhankelijk van het gewenste beschikbaarheidsniveau zou ik overwegen om voor internet/telefonie/tv over te stappen op kabel van UPC of Ziggo. De analoge lijn aanhouden enkel en alleen voor alarmen.

Kijk ook de verzekeringsvoorwaarden na als die er mee te maken hebben en vraag na of de switch wel mag, ivm bekende problemen van alarm over digitale lijnen; meestal gaat het goed...
Het P2001 digitale systeem, perfect werkend onder goede condities voor politie, brandweer en zo.... faalde compleet in moelijke condities...
Analoge portofoons hadden meestal wel gewerkt, ook al heb je meer ruis... vaak lukt het nog wel om het te verstaan; een digitaal systeem laat dan niks meer horen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan