Huisalarmmelder aansluiten op VOIP

• Onderwerp starter Onderwerp starter nol51
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nol51

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
Ik heb een alarm die kapot gegaan is en wil nu een andere kopen.
Inmiddels bellen wij via een VOIP verbinding en mijn oude alarm installatie kon daar niet mee overweg.
Het alarm wat we op het oog hebben is de Homesafe
Weet iemand of die wel met VOIP overweg kan ?
Alvast bedankt.

Sinds wanneer ga je een huisalarmmelder aansluiten op VOIP? Dat is juist niet de bedoeling, omdat je wilt dat het ook werkt als je Internet-provider en/of je Internet-apparatuur om welke reden dan ook het niet doet.
Hetzelfde geldt voor alarmcentrales: Het is niet voor niets dat die nooit op VOIP worden aangesloten voor meldingen aan de meldkamer.

Misschien zijn er van die huisalarmmelders die ook over VOIP werken, maar ik raad het je niet aan.

Tijs.

Ik heb geen KPN verbinding meer dus heb ik geen andere keus.
GSM is een optie maar waar ik het voor nodig heb is een hele slechte GSM verbinding.

Tsja, als je een alarmcentrale bedoelde, dan zou ik contact zoeken met het de meldkamer waar je je alarm wilt laten binnenkomen voor verder advies of een alarm-installatiebedrijf.

Ik heb gewerkt bij alarm-installatiebedrijven als IT-er, en bij klanten was altijd een vaste telefoonaansluiting nodig (ISDN of analoog).

Trouwens: Je inbraakverzekering zal het er (99% zeker) ook niet mee akkoord zijn als je VOIP gebruikt voor je alarmmeldingen, vraag dus ook aan hen hoe zij erover denken.

Tijs.

Het is tegenwoordig heel goed mogelijk om alarmmelding via een VoIP verbinding te laten loepen. Voorwaarde van de verzekeraar is vaak wel dat er een GSM-gateway als backup achterhangt (kan lekker goedkoop met een prepaid kaart) en dat er een powerdoos achterzit in geval van een stroomstoring.

Check dit inderdaad even af met de verzekeraar, deze kan je daar zeker meer over vertellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan