Huisgenoot zit in m'n computer via de zijne?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amaral

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2011
Ik heb een huisgenoot die volgens mij in mijn computer zit via zijn eigen computer.
Laatst versprak hij zich met iets, dat hij niet kan weten wat ik geschreven had aan iemand in msn(die persoon kent hij niet).
Hij heeft behoorlijk verstand van computer en ik weet er eigenlijk niet veel vanaf.

Hoe kan ik checken of hij inderdaad in mijn computer meeleest.
Als hij weg is haal ik meestal zijn kabel eruit. We zitten op dezelfde router.
Beide hebben we kabel.

Hoop dat iemand me kan helpen, want vind het een behoorlijke aanslag op mijn privacy.

virus

meschien heeft hij een virus op je computer gezet of een keylogger.
Heb je geen goede virus beveiliging.
Want dat heb je echt nodig.
Maar wat je ook kan doen zeggen wat je er van vint het zijn jou zaken niet de zijne.
Dat zou ik eerst maar doen.
Nou sterkte er maar mee:D

Ja leuk, maar hoe check ik dat?

Ik heb avast erop zitten, maar heeft hij erop gezet.
Ik heb er zelf nu van de week 3 dingen op gezet: Spybot, hijack this en Ccleaner.

Probleem is dat ik niet weet waar ik moet zoeken/kijken en wat wel en niet goed is, dus kan feitelijk niets verwijderen nadat ik de scans gedaan heb, omdat ik echt niet snap wat er allemaal staat.

Owja, er iets van zeggen heeft geen zin, boeit hem totaal niet en dan moet ik niet zo paranoia doen.
Wel raar dat hij letterlijk met een kwaaie bui zegt wat ik tegen m'n vriending zei en die kent hij niet.

Laatst bewerkt:
Ik krijg een melding via email van dit forum om te zien of mijn probleem al is opgelost.
Nee, nog steeds niet, weet dan ook niet hoe ik kan checken of hij nu wel of niet in mijn computer zit.
Vaak zie ik ook als ik type enige vertraging in het typen, zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?
Hoop echt op een antwoord...alvast bedankt.

Voor zover ik weet niet. Heb alles nagezocht en dat uitgezet, of hoe dat ook heet.
Maar hij weet best erg veel over hacken en cracken of hoe je dat ook noemt.
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat hij inmiddels het huis uit is hier.
Maar hij is zo geobeseerd dat ik nu bang ben dat hij nog steeds in m'n computer kan komen. Hij is gewoon erg slim en weet erg veel over computers.
Heb Ccleaner er net overheen gehaald weer. Heb ook Hijack this, wat ik steeds laat scannen, maar weet niet wat ik er wel en niet af moet halen. En ik heb spybot erop gezet.

Aan de ene kant wil ik m'n computer helemaal formateren, maar heb nooit een cd van windows bij deze computer gehad toen ik hem kocht. Wel staat de code van windows op de zijkant van m'n computer. Snap dan ook niet hoe ik moet formateren zonder een nieuwe windows cd.

Als je het loggen van gesprekken aan hebt staan* en hij had fysiek toegang tot je PC dan hoefde hij helemaal niets te hacken.

*En ook als dat wel zo was... Stel je was op MSN met een gesprek bezig en moest even naar de WC, dan had hij mooi de gelegenheid om eens te kijken waar je het over had.

Even aangenomen dat hij inderdaad op je PC heeft rondgesnuffeld.

Nee, dat kan ook niet, omdat hij geen Nederlands spreekt. Dus dan had hij eerst moeten gaan vertalen en dat lukt hem nooit in zo'n korte tijd, en ik liet ook het scherm niet openstaan als ik even weg zou lopen, dan sloot ik alles af.

Nee, dat kan ook niet, omdat hij geen Nederlands spreekt. Dus dan had hij eerst moeten gaan vertalen en dat lukt hem nooit in zo'n korte tijd, en ik liet ook het scherm niet openstaan als ik even weg zou lopen, dan sloot ik alles af.
Kan wel als hij de logbestanden (maakt MSN die nog steeds standaard aan?) van je PC heeft geplukt terwijl je even niet keek, dat zijn gewoon tekstbestanden die hij best door een vertaler kan gooien.

(ik moet zeggen, het klinkt allemaal inderdaad wat paranoïede, maar goed, ik ken de situatie niet)

Excuses, ik dacht dat je met loggen bedoelde dat hij snel op m'n computer keek als ik even weg zou lopen. Je bedoelt, neem ik aan dat hij via zijn computer mijn logbestanden kan lezen op een of andere manier. In het geval dat ik gedeelde mappen of wat dan ook nog open zou hebben staan of toegangelijk? In dat geval zou hij dus in m'n computer gezeten hebben?
Waar vind ik die map cq. mappen?

Nee, je kent de situatie niet, dat is waar, maar laat ik het zo zeggen dat hij niet vrijwillig hier is weggegaan en op last van justitie niet meer in m'n buurt mag komen etc. Iets waar ik verder niet over uit wil wijden hier en eigenlijk niet prettig vind omdat te moeten gaan uitleggen. Het is al erg genoeg wat er gebeurd is.

Overigens, voor zover ik weet heb ik dat loggen van msn altijd uit staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan