• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Huishoudboekje

Status
Niet open voor verdere reacties.

laptoppertje246

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2009
Ik heb een excel bestand gemaakt voor alle uitgaven.
Het aantal rijen die ik in kan vullen is 200.
In kolom A staan de datums. In de volgende kolommen staan de verschillende winkels.
Nu wil ik graag per soort winkel per maand de uitgaven optellen. B.v. de supermarkten in de kolommen D t/m F of de kledingwinkels in de kolommen E t/m H
Ik heb het volgende geprobeerd voor de supermarkten maar krijg dan het scherm dat de formule niet klopt. Wat doe ik fout?
=SOM.ALS(A2:A200;>=01-01-2010<01-02-2010;[D2:F200])

Beste bandito bob ;)

Correctie op je formule :D

=SOMPRODUCT((MAAND(A2:A200)=1)*(D2:F200))

Groetjes danny. :thumb:

Beste HSV ;)

Je hebt helemaal gelijk, zonder de laatste haakjes kan het ook.

Sorry aan bandito bob :eek::p

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Revdutchie ;)

Als de zwaartekracht weg valt, wie valt dan als eerste naar beneden, de mensen aan de onderkant van de aarde (Australie) of wij hier ?

We zullen niet vallen maar zweven :D:p:thumb:

Beste Revdutchie ;)

Als de zwaartekracht weg valt, wie valt dan als eerste naar beneden, de mensen aan de onderkant van de aarde (Australie) of wij hier ?

We zullen niet vallen maar zweven :D:p:thumb:

Bah, nou moet ik weer een nieuwe bedenken :thumb::thumb:

Met de code van Paul is het gelukt.

Een draaitabel had ik ook al geprobeerd maar ik kreeg het daarmee ook niet voor elkaar.
De uitgaven per winkel per maand lukte wel, maar niet een totaal van het zelfde soort winkels per maand, waarschijnlijk omdat ze in kolommen naast elkaar staan.:confused:

Maar in ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken.:thumb:

Beste laptoppertje246 ;)

Kan je de vraag dan op opgelost zetten, onderaan rechts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan