Huisnummer voor straatnaam uit een veld halen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Ik heb een veld in Acces waarin ik in 1 veld het huisnummer en straatnaam heb staan. Hoe kan ik het huisnummer in een ander veld krijgen in een query? zodat ik later een nieuw veld kan maken waarin ik het huisnummer achter het adres kan zetten (dit is echter geen probleem)? Onderstaand een voorbeeld van hoe het adres wordt weer gegeven in het veld adres:

Veldnaam [Adres]

22 Zilverschoon
82 Bosweg
43 Agricultuurstraat
21 Willem Hofsteestraat
55 Jessicagang
3 hovenierstraat
2 Wegenbouw
12 Zeezwaluw
72-1hoog Houtmankade
46 Fideliolaan
422 boskloane
3 kurenpolderweg
2 Minervastraat

Heb het geprobeerd met meerdere expressies waaronder Trim, Left, Right en mid expressies maar dit biedt mij geen oplossing... Wie kan mij helpen?

Ik weet niet of je dit adres wel goed hebt overgenomen (72-1hoog Houtmankade) want dat zou een stevig probleem opleveren, maar wat je zo te zien nog niet geprobeerd hebt is de functie Instr. Daarmee zou je in het adresveld naar een spatie kunnen zoeken. De functie levert de positie van de spatie op, en op basis van dat getal kun je met Left het linker deel extraheren, en met Mid het overige stuk.

Dat is een goeie ik kan de instr functie nog proberen het adres (72-1hoog Houtmankade) is goed overgenomen alleen denk ik dat deze door de gebruiker niet goed is ingevuld maar dat probleem neem ik dan voor lief omdat dit de verantwoordelijkheid is van degene die dit invult.

Ik ga de instr functie uitproberen en kom er op terug.... Thanx

Ben hier mee wezen spelen maar kom er toch niet uit... InStr, Trim allemaal hartstikke leuk maar de variabelen zorgen ervoor dat ik er niet uit kom. Het was al makkelijker geweest als ik iets tussen haakjes had maar helaas. Wie heeft hier een idee over want kan niet expliciet aangeven dat de cijfers bestaan uit 1, 2 of 3 tekens etc....

De prijs voor Volhouder van het jaar heb je al binnen; 11 maanden lang een functie uitproberen doe ik je niet na ;)
Wat heb je tot nu toe gedaan, en waarom lukt het niet? Wat mankeert er aan het resultaat?

haha heb de denkbeeldig prijs aangenomen.... Inmiddels is het ook al gelukt met onderstaande expressie

straatnew: StrConv(Mid([customer]![straat];InStr([customer]![straat];" ")+1);3)

Huisnummer: Left([Customer]![Straat];InStr([Customer]![Straat];" "))

Mag de draad ook naar <Opgelost>, lijkt mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan