Hullup gezocht bij checken van Game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

florisfl

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2013
Hey,

Aangezien ik niet echt veel verstand heb van computer hardware vraag ik hier om hulp :D
Ik ben opzoek naar een goede game pc waar ik games zoals Far Cry 3, Assassins Creed 3, BF3 etc. op kan draaien.
Ik kwam deze pc tegen:

https://www.compusale.nl/index.php?module=producten&action=show&id=751&cpath=25_239&cat=239

Is het mogelijk om met deze pc de games te spelen? Zonder lagg, en op welke kwaliteit? Low/medium/ultra.
Wat kan er eventueel beter?

Alvast bedankt :thumb:

de genoemde games zijn te spelen op medium kwaliteit met die pc
wil je betere prestaties dan zal daar een andere videokaart in moeten denk bijvoorbeeld aan een HD7870 of GTX660TI

Ik heb even gekeken naar eventuele verbeteringen.
pc 2.png
Hier ben ik op uit gekomen. Nog eventuele verbeteringen die nodig zijn voor ultra graphics?
Is deze videokaart goed genoeg?

(Beetje laat gereageerd sorry)

Deze is een stuk slechter. Ik ga ervan uit dat je budget ongeveer 650 euro is?
Ik heb dan hier wat samengesteld dat vééél beter is. Zo van die winkels waar je 'je pc' kan samenstellen zijn meestal veel duurder dan bij gewone webshops. Je betaalt ook meestal voor dingen die je niet nodig hebt.
Hiermee zal je bijna alles op high/ultra kunnen spelen.

Dat is inderdaad ongeveer mijn budget. Iets meer of minder vind ik ook niet erg.
Ik heb een paar forums gelezen en zag over deze samenstelling positieve reacties.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?product[557195]=1
Iemand hier een mening over? Is het met deze pc mogelijk om ultra graphics far cry 3 te spelen?

:d

Dat is een heel mooi systeem. Echter zou ik het niet gokken op je processor Phenom II X4. In theorie zou die het moeten halen, maar wel met enorme processor belasting (70%). Had zelf een Athlon II x3 en die heb ik vervangen. Omdat het zo dramatisch was bij dat spel (BF 3). Af en toe bleef hij wel is hangen en de Phenom II X4 ligt er niet ver van verwijderd vrees ik. Ik zou zoiets pakken:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B566121%5D=1&product%5B565767%5D=1&product%5B436225%5D=4&product%5B469644%5D=1&product%5B511705%5D=1&product%5B542954%5D=1&product%5B449027%5D=1&product%5B533231%5D=1&product%5B557799%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B474396%5D=1

Het is wat duurder, maar heb je ook wat en weet je zeker dat je goed zit. Als je bij het opstarten van je pc op de letter X drukt. Maakt hij hem automatisch 15% sneller. Al je componenten, ook de Videokaarten.
Daarbij, is het van een specifiek merk Asus. Kast met mooi gedimd blauwe LED verlichting.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip sander17111988,

Maar wat bedoel je precies met als je op de letter X drukt dat je pc sneller wordt. Hoezo is dat?

@sander, dat verhaal over die letter X is hopelijk een fabeltje. Ik heb i.i.g nog nooit over zoiets gehoord en betwijfel ook waar jij dit vandaan hebt. Dat zou wel leuk zijn, een processor waarbij je alleen de letter X hoeft in te drukken en dan al 15 % overclocked wordt. Volgens mij moet je hiervoor veel meer doen, anders had iedereen die processor al geadviseerd.

Je kan ook gewoon de clock speeds aanpassen, met bijvoorbeeld:
Sapphire Trixx, Msi afterburner of een het programma dat Asus daarvoor heeft (ik ben even de naam vergeten).

@sander, dat verhaal over die letter X is hopelijk een fabeltje. Ik heb i.i.g nog nooit over zoiets gehoord en betwijfel ook waar jij dit vandaan hebt. Dat zou wel leuk zijn, een processor waarbij je alleen de letter X hoeft in te drukken en dan al 15 % overclocked wordt. Volgens mij moet je hiervoor veel meer doen, anders had iedereen die processor al geadviseerd.

Stormbreaker, kijk is op de site: http://www.asrock.com/mb/AMD/FM2A85X%20Extreme4/

Brilliantly designed for smart overclocking, ASRock X-Boost Technology is able to unleash the hidden power of your CPUs. Simply press “X” when turning on the PC, X-Boost will automatically overclock the relative components to get up to 15.77% performance boost! With the smart X-Boost, overclocking CPU can become a near one-button process.
Het is het moederbord gecombineerd met deze processor.

Bedankt voor de tip sander17111988,

Maar wat bedoel je precies met als je op de letter X drukt dat je pc sneller wordt. Hoezo is dat?

Jup. Zoiets moet je gewoon even weten. Waarom? Omdat Asus er naar uit streeft zo innovatief mogelijk te zijn en kwaliteit te leveren. Zo zijn ze exclusief de enige met deze technologie om hun concurrentie voor te zijn
en S'werelds best verkopende, meest bekroonde moederborden zijn.

Laatst bewerkt:
Brilliantly designed for smart overclocking, ASRock X-Boost Technology is able to unleash the hidden power of your CPUs. Simply press “X” when turning on the PC, X-Boost will automatically overclock the relative components to get up to 15.77% performance boost! With the smart X-Boost, overclocking CPU can become a near one-button process.

Zou het werkelijk zijn dat hij dan 115.77% draait? Of zal de processor standaard draaien op 84.23%. Zodat ze kunnen zeggen dat hij door de "X" knop 15.77% sneller wordt.
#verkooptruc? ;)

Verder geloof ik wel dat het een goede processor is. En denk ik dat het wel een mooie pc is Sander17111988.
Bedankt voor het leuke winkelmandje.

Je moet die 5800k niet nemen want die is echt slecht in gamen. Deze is goed voor budget pc's/htpc's vanwege de sterke interne gpu.
De Phenom X4 965 is een betere optie in combinatie met een AM3+ moederbord BENCHMARKS, hij is beter in gamen (deze heeft een zekerdere toekomst dan FM2, dit is van belang om te upgraden)
Dit is stukken beter om te gamen (die HD 7950 is echt al een high end kaart, zeker alles op ultra :))
Hou er wel rekening mee dat je hier niet zo goed mee zal kunnen overclocken vanwege de slechtere koeler.

Die 'X' overclockt gewoon alles automatisch, het nadeel ervan is dat het allemaal warmer zal worden, het is gewoon een beetje een automatische 'OC genie' zoals MSI dat heeft.

Laatst bewerkt:
Ben op dit moment nog steeds een beetje aan het rond neuzen op forums.

Tips zijn nog altijd welkom :)

Nou kijk, de 5800k is dus niet helemaal geschikt voor gamen. Maar welke kan ik dan wel het beste nemen? En hierbij heb je het over een processor?:confused:
En verder zou hij goed genoeg zijn voor ultra toch?

Edit: Ooh dom, staat er ook wel tussen phenom, ik zal hem even opzoeken

Laatst bewerkt:
Ik zie de processors. AMD Phenom II X4 965 en de AMD Black Edition. De Black Edition heeft beter kloksnelheid maar minder goed cache geheugen klopt dit?
Ook is de Phenom goedkoper dan de Black Edition. Toch is hij echt beter geschikt voor ultra gamen?

is niks nieuws aan intel zijn socket 1155 moederbord fabrikanten hebben dit ook zolang je maar het juiste moederbord koopt
is meer een moederbord feature dan een processor/socket gebonden feature

15% procent is trouwens niet superdeluxe hoog sandy/ivy bridge kun je 40% overklocken
van 3.2 naar 5.4

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan