Hulp aanschaf nieuwe Game PC + Bevestiging + Keuzedolheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elmoes

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Geachte Help Mij PC Experts,

Na ruim 3 uur op dit forum te hebben rondgebracht om een Game PC in elkaar te knutselen, kom ik hier voor raad & advies!
Op dit forum is echt, mijn complimenten, bizar veel informatie te vinden!! Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer.

Mijn Game PC:

Budget: 1000,- (Excl Muis, Toetsenbord en Beeldscherm, 2e HDD)
Doel Game PC: Het spelen van Rome Total War 2 + ARMA 3 op zo hoog mogelijke resolutie/settings
Omgeving: Slaapkamer maar mag wat geluid maken.
Levensduur: De computer moet nog zeker 5 jaar mee kunnen gaan om spellen te spelen
Overklokking: Totaal geen verstand van, dus lieverd niet.

Mijn samenstelling tot dusver + mijn Keuzemogelijkheden::(

Processor:

[table="width: 400"]
[tr]

[td]Intel i5 4440[/td]
[td]€ 163[/td]

[/tr]
[tr]

[td]Intel Core i5 4570 / 3.2 GHz[/td]
[td]€ 170[/td]

[/tr]
[tr]
[td]Intel Core i5 4670K Boxed[/td]
[td]€ 193[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Intel Core i5 3570K / 3.4 GHz [/td]
[td]€ 193[/td]
[/tr]
[/table]

Processorkoeling
[tr]
[td]Scythe Mugen 4 PCGH Edition[/td]
[td]€ 39[/td]
[/tr]
[/table]

Moederborden:

[tr]
[td]Asus B85M-G[/td]
[td]€ 63[/td]

[/tr]
[tr]
[td]Asus R9280X-DC2-3GD5[/td]
[td]€ 65[/td]
[/tr]
[tr]
[td]ASRock H87M Pro4[/td]
[td]€ 70[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Asus Z87-A[/td]
[td]€ 115[/td]
[/tr]
[/table]

Geheugen Intern:

[tr]

[td]Crucial Ballistix Sport[/td]
[td]€ 63[/td]

[/tr]
[td]Kingston HyperX blu[/td]
[td]€ 71[/td]
[tr]

[/tr]
[tr]

[td]Crucial Ballistix Tactical[/td]
[td]€ 75[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Corsair Vengeance[/td]
[td]€ 79[/td]
[/tr]
[/table]

Voeding:

[tr]

[td]XFX Core Edition PRO550W[/td]
[td]€ 55[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Corsair Builder Series CX600[/td]
[td]€ 56[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Seasonic M12II 620W[/td]
[td]€ 68[/td]
[/tr]

[/table]

Computer Kast:

[tr]

[td]Cooler Master Elite K380 [/td]
[td]€ 35[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Fractal Design Define R4 Pearl Black[/td]
[td]€ 90[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Corsair Carbide 500R Black[/td]
[td]€ 95[/td]
[/tr]
[/table]

Main Hardeschijf:

[tr]
[td]Samsung 840 EVO 120GB[/td]
[td]€ 90[/td]
[/tr]

[/table]

Grafische Kaart:

[tr]

[td]eVGA GeForce GTX 760 ACX[/td]
[td]€ 240[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Asus R9280X-DC2-3GD5[/td]
[td]€ 277[/td]
[/tr]
[tr]
[td]MSI GTX 770 Gaming[/td]
[td]€ 280[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X[/td]
[td]€ 380[/td]
[/tr]
[/table]

Er zijn een aantal keuze opties. Wie wat hoe welke en waarom de een beter is dan de ander.. geen idee :)
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,
Ronald

Laatst bewerkt:
Vergeet niet om de desktop variant van de samsung ssd te kopen. Deze komt met een frame om hem netjes in je pc te zetten, een sata3 kabeltje en een sata-usb kabel.

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl

1) processor de 4670K laatste versie en overclockbaar en voldoet prima voor games
2) Prima Koeler
3) Moederbord de Z87 anders zou de processor niet overclockbsaar zijn en is een prima merk
4) Geheugen de Crucial Ballistix Sport de goedkoopste en voldoet prima
5) de seasonic 1 van de beste voeding op het ogenblik
6) Smaakgevoelig en prijsverschil vrij groot 38 euro of 90 euro persoonlijk zou voor mij deze een optie zijn.
7) Ssd een van de snelste op het ogenblik
8) Tja wil je zo goed mogelijk gamen ja dan de R9 290
9) Een dvd speler/brander moet je nog

En verders kijk even goed naar de prijs de processor en koeler kom ik al goedkoper tegen, en als je hem zelf gaat bouwen vergeet het tubetje koelpasta niet;)

@ Kvothe en Modag, bedankt!
Ik wil NIET gaan overklokken.

Het zit hem in het feit dat ik de Game PC op Tweakers eigenlijk 200,- te duur vind:
http://tweakers.net/reviews/3359/5/desktop-best-buy-guide-januari-2014-mainstreamgamesysteem.html

Daarom wil ik goedkoper. Liefst rond de 900. Hierop moet ikl dus wat zien in te korten op de prijs. Vandaar:

Processor: Intel i5 4440 V.S. Intel Core i5 4670K Boxed
Moederborden: Asus R9280X-DC2-3GD5 V.S. Asus Z87-A
Kast: Cooler Master Elite K380 V.S. Fractal Design Define R4 Pearl Black
Videokaart: Asus R9280X-DC2-3GD5 V.S. Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

Als je niet gaat overklokken kan je prima een goedkopere cpu koeler kopen, hier kan je makkelijk een paar tientjes besparen (als de standaard bijgeleverde koeling al niet goed genoeg is).

Als je mogelijk een tweede of zelfs derde beeldscherm erbij wilt nemen let er dan op dat de grafische kaart dit ondersteunt.

Sowieso de goedkoopste kast (die ziet er goed uit, imo).

Je kan prima een cd lezer/brander uit een oude pc halen.

Laatst bewerkt:
Moet eerlijk bekennen dat ik dat uitstekend vind klinken!!
Mochten er nog mensen zijn die aanpassingen zouden doen aan de build van Modag?

Als ik vragen mag... zit er veel (merkbaar) verschil in het Systeem dat u heeft samengesteld en het systeem van Tweakers dat 200 euro duurder is?

Hoi,

Op zich niet bijna alles hetzelfde alleen een ssd van 128 gig en ik heb er geen hdd bij want die had je zelf en je hebt zelf een ander kast genomen maar voldoet prima volgens mij zo.

Desktop versie ssd! Of je moet de bracket (in accessoires onder de gelinkte ssd by the way) en een sata 3 kabeltje apart kopen. Ik weet niet wat goedkoper is (en de reviews voor de bracket zijn bepaald niet vleiend).

Laatst bewerkt:
Een bracket heb je toch niet persé nodig dacht ik? Aan alleen een sata 3 kabeltje heb je genoeg.

Als je hem in je case vasttaped (ew) of zelf iets doe-het-zelft dan niet nee.

Mijn ocd is te groot om dat door de vingers te zien.

Mag ik vragen wat er hierboven wordt besproken? Ik snap de taal niet geheel.

De reden dat ik een andere kast heb is omdat deze gewoon 50,- goedkoper is.

Uiteraard komen er meerdere hardeschijven in de GamePC maar ik heb hier thuis nog 2 oude van 250 GB. Alleen wil ik dat de main/hoofd HDD een SSD is, want dat schijnt de snelste hardeschijf te zijn op de markt.

Al die ssd's zijn op laptopformaat, dus passen niet in de harde schijf ruimte in een desktop case.
Een bracket zorgt ervoor dat je hem toch netjes kan monteren.

Zie onderstaande. Dit geheel heeft wel het formaat van een normale harde schijf,
2929-3.jpg

Laatst bewerkt:
Is het dan niet verstandig om een SSD te kopen die wel gewoon de grote heeft om in de PC kast te plaatsen?

Zojuist kreeg ik nog tips van enkele andere gebruikers:

- Geforce Grafische Kaart
- i7 processor
- Een hogere en betere voeding: minimaal 750 of 800W

beste Ronald, I7 aanschaffen voor jou eisen en budget is overbodig/zonde van het geld, i5 4670 zou meer dan voldoende moeten zijn, wat geld overlaat voor een betere grafische kaart en of moederbord, of een ssd.

Zelf heb ik een computerzaak

Ik zou aanraden te gaan voor het volgende:

welke kast je dan maar wil, er zijn genoeg opties voor jou systeem.ik ben voor de prijs even uitgegaan van die carbide 500r(voordeel is dat die kast geleverd word met 4 casefans)

Corsair carbide 500R
i5 4670
cooler master hyper 212 evo, aangezien je niet wil overclocken heb je geen cpu koeler van 50 euro nodig, beetje overbodig.
corsair cx600m voeding met kabel management.
corsair force 120GB SSD , schrijft en leest sneller dan de samsung.
G.SKill 2133 mgz geheugen 8GB moet voldoende zijn.
Asus z87-K moederbord om het 2133 mgz geheugen te ondersteunen.
asus 760GTX Videokaart
Western digital blue 1TB HDD, meer dan zat ruimte en beste prijs/gb verhouding ten opzichte van kleinere schijven.
simpel dvd brandertje van 10-15 euro liteon of samsung ofzo.

Dit alles zou ik voor 1000 euro kunnen samenstellen voor je.
Denk dat alternate ongeveer rond dezelfde prijs zou zitten(ben niet bekent met azerty)

Al met al heb je zo de beste performance voor jou budget.

P.s. ik weet niet wie jou heeft vertelt dat je een voeding nodig zou hebben met meer dan 600 watt voor dat systeem, maar dat is ronduit belachelijk.
750 watt word gebruikt voor crossfire systemen en 800+ voor mid-high end SLI systemen.

Met 1 Videokaart hoef je alleen maar te kijken naar Ampere van de voeding, en een cx600m van corsair volstaat meer dan zat om een 760 of een r9 280x te voorzien.

Mvg Marcel, voor vragen mail me gerust even via het forum of reageer op het topic !

Laatst bewerkt:
Marcel, Bedankt!

Op dit moment ga ik mee met het advies van Modag.
Al wil ik wel graag advies tussen:

Procesorkoeler
Scythe Mugen 4 SCMG-4000 35
Cooler Master Hyper 212 Evo 28

Kast
Cooler Master Elite K380 42
AeroCool PGS V Series V3X 25

Geheugen
Crucial Ballistix Sport 63
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 76

Groet,
Ronald

Ik zou je ten strengste aanraden de SSD te vervangen door de Corsair Force 120, deze heeft 560/535 lees/schrijf snelheid, De samsung evo 120gb heeft maar 520/410.

Wat de processor koeler betreft de mugen koelt ietsje beter denk ik, maar is ook iets duurder, De 212 Zou moeten volstaan gezien het feit dat je niet wil overclocken.
Let Op Bijde Koelers Passen NIET in de kast die Modag had voorgesteld. Hoogte's van de koelers zijn 160 MM en de max hoogte die de K380 ondersteunt is 155.

De kast moet je helemaal zelf weten, Ik zou zeggen pak die kast die jij het mooist vind.
(kwaliteit van cooler master is waarschijnlijk ietsje beter)

Mocht je wel voor die koelers willen gaan kun je gaan voor een Cooler master Elite 430 Kast, kost ietsje meer maar dan past het wel.
een andere optie is te gaan voor een koeler die past waarbij bijvoorbeeld de scythe katana 4 wel een degelijke optie is.

en wat geheugen betreft, tja corsair heeft gewoon betere kwaliteit geheugen dan crucial maar je betaalt er wel iets meer voor.
Overweeg G.Skill te nemen, kwaliteit staat gelijk aan dat van corsair(als het niet beter is) en het is vaak iets goedkoper.

(overigens heb je echt geen modular psu nodig met een kleinere kast, ik zou gewoon gaan voor de Seasonic S12II-620Bronze (SS-620GB), scheelt weer 15 euro ofzo)

Ik hoop dat ik hiermee je vraag voldoende heb beantwoord !
Mvg Marcel

Wie heeft jou eigenlijk de geforce aangeraden? Want zeker de AMD is goed in prijs/kwaliteit verhouding
en heeft een goeie gebruikerservaring. ( En lekker snel in litecoin mining :P )

Ach wat zal ik zeggen, nare ervaringen met ATI/AMD Cataclyst controll center?
Benchmarks die Vaak niet in het voordeel zijn van AMD kaarten ten opzichte van performance, Tja als ik eerlijk moet zijn weet ik ook wel dat amd nu behoorlijk degelijke kaarten heeft, heck misschien zelfs beter price/performance wise.

Ik raad ook absoluut niet af om er een te kopen en verkoop ze zelf ook wel, maar toch, stiekem blijf ik wel een beetje bias naar nVidia Tja wat zal ik zeggen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan