Hulp AVG installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

eindhoven79

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Berichten
4
Ik als computerleek (excuses daarvoor) probeer AVG8.0 plus firewall te installeren op mijn computer. Nu geeft het installatieprogramma aan dat de installatie niet voltooid kan worden omdat er nog een ander antivirusprogramma actief zou zijn, maar benoemd niet welke dat dan is. Naar mijn weten heb ik alle oude antivirusprogramma's verwijderd (AVG7.5, Norton. Hoe kan ik er achter komen welke antivirusprogramma's op mijn computer geinstalleerd zijn??? Ik vermoed zelf dat het de standaard Windows beveiliging betreft, maar weet niet hoe ik deze dan kan deactiveren of verwijderen...

Graag advies!

Met vriendelijke groet!
 
Windows heeft standaard geen antivirusbescherming.

Maar als je norton er op had, heb je dan ook het symantec removal tooltje gedraait?
 
Ik als computerleek (excuses daarvoor) probeer AVG8.0 plus firewall te installeren op mijn computer. Nu geeft het installatieprogramma aan dat de installatie niet voltooid kan worden omdat er nog een ander antivirusprogramma actief zou zijn, maar benoemd niet welke dat dan is. Naar mijn weten heb ik alle oude antivirusprogramma's verwijderd (AVG7.5, Norton. Hoe kan ik er achter komen welke antivirusprogramma's op mijn computer geinstalleerd zijn??? Ik vermoed zelf dat het de standaard Windows beveiliging betreft, maar weet niet hoe ik deze dan kan deactiveren of verwijderen...

Graag advies!

Met vriendelijke groet!

Norton is nogal 'hardnekkig' aanwezig en laat zich niet altijd helemaal verwijderen.
Ik neem aan dat het Norton hebt verwijderd via het configuratiescherm?
Controleer eens, of je nog meer onderdelen in Configuratiescherm > Software hebt staan.
Wat Vis ta bedoelt is een programma'tje dat voor verschillende Norton-versies gedownload kan worden bij Symantec:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039
 
Ik had inderdaad al op na wat rondsnuffelen op internet gelezen dat Norton hardnekkig was en heb dus ook mbv die removal tool de restanten verwijderd. Helaas nog steeds dezelfde melding van het installatieprogramma...

Ondertussen ook een hulpverzoek neergelegd bij AVG online ondersteuning, maar nog geen antwoord ontvangen.
 
Als er inderdaad een ander antivirusprogramma (of iets anders) de installatie van AVG blokkeert moet dat een actief proces zijn.

Plaats eens een printscreen van je processen, dan kunnen we die eens doornemen;)
 
Kijk eens in je map program files of daar nog een map van norton en avg aanwezig is , enzo ja verwijder die dan , dan opruimen met ccleaner , opnieuw opstarten en dan nogmaals installeren .
Hans
 
Ik heb gezocht naar restanten van antivirusprogramma's, geen meer kunnen vinden. Daarna de ccleaner zijn werk laten doen en opnieuw opgestart. Helaas geeft AVG nog steeds dezelfde melding :(

Ik heb een zip-versie printscreen van mn processen proberen bij te voegen, helaas is het niet gelukt. Daar ga ik nog werk van maken...

Alvast bedankt voor de tips (wederom)!!!

Met vriendelijke groet!
 
Ik heb het probleem nog niet op kunnen lossen! Ik heb uiteindelijk maar de gratis AVG antivirus gedownload en deze werkt gelukkig wel! Vraag me niet waarom...

Ik zal in ieder geval blijven kijken of er een oplossing voor het probleem komt, voorlopig hou ik het bij deze situatie...

Bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan