hulp bestand met code aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud vander sar

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2004
ik wil tbv een andere applicatie( filemaker) een (hulp) bestandje hebben om outlook agenda te openen

vroeger zou dat een batch bestand heten , is dat binnen de huidige windows 2000 nog steeds mogelijk en kan iemand die voor me maken of uitleggen

ik gebruik MS office 2003

ik snap er niet veel van, ik weet alleen dat ik een batch bestand kan maken, en dat die ook werken n xp, en overal, en dat je daar alle code's in kan gebruiken die je in dos gebruikt.

In Office 2003 kun je Outlook laten starten waarmee je wilt. :)
Je batchbestand gaat er dan zó uitzien:

@ECHO OFF
CLS
START "C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\outlook.exe" /select Outlook:naam map

Voorbeelden:

"C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\outlook.exe" /select outlook:calendar
"C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\outlook.exe" /select outlook:Inbox\Old Messages

Voor de juiste mapnaam die je in jouw geval achter select outlook: moet zetten, kun je in de adresbalk van Outlook kijken.

Plak de tekst voor de batchfile met die juiste mapnaam in Kladblok en sla het bestand op als OlStart.bat o.i.d.
Dat bestand kun je door Filemaker laten starten.

NB: Spaties en hoofdletters in het pad dat achter START tussen aanhalingstekens staat, moeten exact overeenkomen met de situatie op jouw pc. En tussen dat pad en /select outlook: moet een spatie staan.

Guus.

Laatst bewerkt:
ik heb een eenvoudige form gebruikt die werkt ook

Start "outlook.exe" /select outlook:calendar

het probleem met deze code is dat hij een nieuwe toepassing opent (dit mag alleen als outlook nog niet open staat) terwijl hij bestaand e toepassing naar voren moet brengen en dan naar calendar

ik heb de code /recycle gevonden maar die werkt niet in combinatie met /select outlook:calendar

misschien gebruuik ik ze verkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan