Hulp bij 2 beeldschermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EgbertJan

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2012
Hallo,

Voorheen kon ik altijd 2 beeldschermen aansluiten op 1 computer. Een op mijn video kaart (Radeon HD 6790 / DVI uitgang) en op mijn onboard (vga uitgang). Maar nu kan ik op een of andere manier niet meer via het resolutie scherm hem op twee schermen identificeren. Wat zou ik kunnen doen om dit toch op een goeie manier op te lossen?

Ps. Wanneer ik naar apparaten beheer toe ga zie ik dat mijn 6700 series kaart gewoon normaal functioneert, maar de 3200 serie (waarschijnlijk mijn onboard) een foutcode 43 geeft. Zou dit de reden kunnen zijn dat het niet correct werkt? En wat zou ik dan kunnen doen om dit wel werkend te krijgen?

Groetjes,

Egbert-Jan

Voor zover ik weet kan je niet zowel op de on-board videokaart als de externe kaart een beeldscherm aansluiten.

De on-board moet volgens mij uitschakelt worden in de bios wil je de externe kunnen gebruiken.

je kunt denk ik het beste allebei de beeldschermen op de hd6790 aansluiten. dat het niet werkt ligt inderdaad waarschijnlijk aan foutcode 43.

Het probleem is dat mijn radeon geen VGA aansluiting heeft. Het apparte is dat het voorheen wel precies op deze methode heeft gewerkt.
Als ik nu naar mijn Bios ga zie ik inderdaad dat het onboard nog aan staat. Als ik deze uit zet kan hij toch ook geen signaal meer oppakken om de VGA door te sturen naar mijn Radeon?

het werkt alleen wanneer je de 2 schermen op 1 kaart aansluit.
De onboard moet in principe altijd uitgeschakeld zijn wanneer je een losse kaart gebruikt.

Groeten Marcel

Dan snap ik niet hoe het voorheen precies op deze methode gewerkt heeft (dvi op video kaart en vga op onboard).

http://support.acer.com/acerpanam/desktop/0000/Acer/AspireM5201/AspireM5201sp2.shtml dat zijn de specs, daar staat het volgende tussen:
Rear I/O ports:
Four USB 2.0 ports
IEEE 1394 port (6-pin)
PS/2 keyboard and mouse ports
Ethernet (RJ-45) port
Six audio ports
VGA port
HDMI™ port
S/PDIF jack

Dan lijkt het mij dat die VGA poort bedoelt is als onboard toch?

Tegenwoordig is dat autosense en hoef je dat niet meer in de bios te regelen.
"Vrougah" kon je met een AGP kaart en een PCI kaart 2 beeldschermen aansturen, ze zaten op 2 verschillende controllers, nu gaan ze allemaal over de PCI-e poort en wil dat niet meer.

De vga onboard zit ook gewoon op de PCI-e poort.

Laatst bewerkt:
Tegenwoordig is dat autosense en hoef je dat niet meer in de bios te regelen.
"Vrougah" kon je met een AGP kaart en een PCI kaart 2 beeldschermen aansturen, ze zaten op 2 verschillende controllers, nu gaan ze allemaal over de PCI-e poort en wil dat niet meer.

Ongeveer 3 maanden geleden (precies op de zelfde computer) kon dit wel, hoe moet ik dit verklaren?

Het rare is dat hij wel iets detecteert, hij kan alleen de instelling niet opslaan op het moment dat ik de instelling "deze beeldschermen dupliceren" doe.

Ongeveer 3 maanden geleden (precies op de zelfde computer) kon dit wel, hoe moet ik dit verklaren?

Ja, doe dat eens, vind het wel apart, normaal steek je een kaart erin en dan wordt de onboard uitgeschakeld als je de monitor aan de insteekkaart hangt.
Vertel wat en hoe je het toen hebt gedaan, weet je het zelf ook weer.:)
Crossfire miss mogelijk met dat mobo?

Ik denk dat ik als aller eerste al mijn video drivers weer even opnieuw instaleer aangezien ik een foutcode 43 krijg bij mijn onboar (normaal had hij die niet).

Nou, proberen dan maar he :)

De geïntegreerde adapter op het moederbord zal te allen tijde de secundaire adapter worden.
Bij het installeren van Windows XP kan er een probleem ontstaan door de aanwezigheid van twee videoadapters. Zodra XP namelijk een tweede adapter detecteert wordt de moederbordadapter binnen Windows uitgeschakeld. Deze autodetectie-optie kun je vaak uitschakelen via het BIOS van de pc.

Is het niet mogelijk om deze automatische detectie te onderdrukken dan is de moederbordadapter in principe niet geschikt voor de configuratie van meerdere beeldschermen, maar wellicht kun je het probleem omzeilen. Meestal selecteert het BIOS de grafische kaart op basis van prioriteiten volgorde van de pci-slots. Moderne BIOS versies bieden de optie om te kiezen welk slot de primaire videokaart bevat. Zou dit niet het geval zijn dan is het zeker verstandig om te onderzoeken of een BIOS-update de moeite waard is, want mogelijkerwijze kan een BIOS-update uitkomst bieden

Groeten Marcel

Het probleem is opgelost. Zoals ik bij de eerste post al zei is dat de driver een foutcode aangaf. Ik heb rond gesnuffeld op internet naar driver update programmas en zo heb ik via DriverMax de juiste drivers gevonden om mijn 3200 radeon te updaten. Dit is nu met success gelukt!

Alsnog bedankt voor iedereen zijn hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan