• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij 2 variabelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viewable

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
Hi,

Ik probeer iets te bereiken maar heb niet de kennis hoe ik het kan doen.

ZIE VOORBEELD
Op 'Blad1' staan in kolom A productnummers en in kolommen N t/m Z VERSCHILLENDE aantallen
Op 'Blad2' staan dezelfde productnummers met aantallen en prijzen vanaf kolom G

Op 'Blad1' wil ik van het desbetreffende productnummer de prijzen in de kolommen zetten waarbij het aantal correspondeert.

Dus: Neem het productnummer uit kolom A van Blad1 en het Aantal in rij 1 op Blad1, Kijk of het aantal voorkomt bij het productnummer op Bald2 --> indien ja, retourneer het getal rechts van het aantal // indien nee, laat blanco

Dus op Blad1 cel N2 moet 3,88 staan, O2 niets, P2 niets, Q2 4,00... enz

Wie kan mij helpen? Thanks

Bijlagen

Hou je vast:
Code:
Blad1!N2: =ALS.FOUT(INDEX(Blad2!$G$2:$AD$3;VERGELIJKEN($A2;Blad2!$A$2:$A$3;0);VERGELIJKEN(N$1;VERSCHUIVING(Blad2!$G$1:$AD$1;VERGELIJKEN($A2;Blad2!$A$2:$A$3;0););0)+1);"")

Hou je vast:
Code:
Blad1!N2: =ALS.FOUT(INDEX(Blad2!$G$2:$AD$3;VERGELIJKEN($A2;Blad2!$A$2:$A$3;0);VERGELIJKEN(N$1;VERSCHUIVING(Blad2!$G$1:$AD$1;VERGELIJKEN($A2;Blad2!$A$2:$A$3;0););0)+1);"")

Wow, daar was ik idd niet zelf opgekomen. THANKS

In Excel werkt het perfect... daar kan ik nu even mee vooruit. Wanneer ik hetzelfde doe in Google sheets (waar ik uiteindelijk naar toe wil) werkt het niet. Ik krijg dan blanco cellen. Enig idee waarom?

EDIT: het werkt wel ;-)

Laatst bewerkt:
Haal de ALS.FOUT er eens omheen weg, en kijk wat voor uitkomsten je krijgt.

Dank je wel AlexCEL
Ik had een fout gemaakt in waardes omdat in Google de cellen net even iets anders staan.
Code:
VERSCHUIVING(Blad2!$G$1:$AD$1;[\CODE]
had ik verkeerd staan.

Nogmaals dank!!

kun je die 2 de vergelijken met die verschuiving eens verklaren
Wat is de zoek maatrix voor de 2de vergelijken

Laatst bewerkt:
2e zoekmatrix:
Code:
=VERSCHUIVING(Blad2!$G$1:$AD$1;VERGELIJKEN($A2;Blad2!$A$2:$A$3;0);)
Verschuift bereik Blad2!$G$1:$AD$1 naar de rij die komt uit het deel VERGELIJKEN($A2;Blad2!$A$2:$A$3;0)

In dit verschoven bereikt zoekt de 2e VERGELIJKING (voor de kolom) uit de INDEX-functie dan de bijbehorende kolom (+1) op...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan