Hulp bij aanschaf Acer PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

giotastic

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen en ben nu
de Acer Aspire AS 85 + 17 inch AL 1716 AS tegengekomen voor €555.
Eigenschappen: Intel Celeron D processor 352D
3.2Ghz 256 KB L2 cache
533 Mhz
512MB DDR-RAM werkgeheugen
160 GB harde schijf
DVD Rewriter Dual Layer
On board videokaart tot 64 MB videogeheugen
On board geluidskaart
Netwerkkaart
9 in 1 geheugenkaartlezer
Windows XP
Beeldscherm is TFT met een responstijd van 8 milliseconden.

DVD rewriter betekent toch dat ik er DVD en CD mee kan branden?
En zijn deze eigenschappen redelijk goed om een beetje te kunnen internetten (info opzoeken) en voor Office gebruik? Of is de prijs van 555 euro te hoog voor deze ACER en moet ik verder kijken? ACer is toch wel een redelijk merk?

Alvast bedankt

Met een dvd rewriter kan je inderdaad dvd's en cd's branden maar ook dvd en cd rewritables (meerdere keren beschrijfbaar).
Ga je hem ook voor spellen of video bewerking gebruiken? Als dat zo is dan is de onboard videokaart niet echt toereikend.
Voor de rest is het een redelijk systeem.

Inclusief monitor is dat een mooie prijs.
En voor internet en office zijn de specificaties meer dan genoeg.
En acer is een goed merk.

Nou nee het gaat meer om Office en internet en af en toe iets kunnen branden.
Ik gebruik nu een pc met maar 128 MB en een 1 Ghz processor en een videokaart van 32 MB (hahah no comment please :cool: ;) )

En je raad het al, de snelheid is af en toe heel frustrerend.
Dus ik hoop dat deze nieuwe Acer een hele verbetering wordt :)

Wat bepaalt vooral de snelheid? De processor?

ja de processor
maar ook je interne geheugen
je schrijfsnelheid van je harddisk
maar je gaat er echt op vooruit hoor en voor een goede prijs.

Wel ik gebruik een amd k62 540 mhz, 160 MB ram, 14.2 giga HD(5400 rpm) en 8 MB videokaart: een stuk minder als van jou, behalve het ramgeheugen. Wel draait dit op windows 2000 en ik moet zeggen dat ik niet te klagen heb over de snelheid. pas na 5 browsers, mediaplayer, word en een 5tal msnkaders begint mijn harde schijf te swappen. Jij draait waarschijnlijk xp: als je je ramgeheugen kunt uitbreiden naar 512 RAM(3 latjes van 128 MB kopen, kost je iets van 60 euro) Dan zal het echt goed gaan, bij jou is het enkel je ram dat bottleneck is voor hetgeen je doet. Je kan natuurlijk ook downgraden naar windows 2000. Die cpu is heus nog goed genoeg. Alleen wil je mss wat meer opslagruimte(maar zelfs dat betwijfel ik) moraal van het verhaal: hang 60 euro aan ramgeheugen en 40 euro aan een dvd-writer en je hebt alles wat je wilt.(eventueel nog een HD bij van 40 euro)

@skelle
waarom een tweede dvd brander in dit systeem.
en waarom 512 Mb geheugen erbij dan zit er 1024 Mb aan geheugen in een beetje erg overdreven.
160 Gb aan opslag meer dan voldoende mijn schijf van 80 Gb is nog niet voor de helft vol.

Een vriendin van me wil deze computer ook kopen, ik probeer haar van advies te dienen. Heeft iemand ervaring met Acer wat betreft het (later) zelf inbouwen van dingen van een ander merk (harde schijf, geheugen etc.)? Van sommige merken zegt men dat die nogal koppig zijn wat dat betreft (bv. Compaq heeft die reputatie). Zelf heb ik een Dell en daar heb ik tot nu toe allerlei (goedkope) dingen van Funprice in kunnen inbouwen, ik hoop dat dat bij Acer ook kan.

Alvast bedankt voor je antwoord,
Ingmar

@skelle
waarom een tweede dvd brander in dit systeem.
en waarom 512 Mb geheugen erbij dan zit er 1024 Mb aan geheugen in een beetje erg overdreven.
160 Gb aan opslag meer dan voldoende mijn schijf van 80 Gb is nog niet voor de helft vol.

Ik doelde op het systeem dat hij al had...(die van 1 ghz, 128 RAM...) Die is echt nog goed genoeg voor wat hij wil, enkel het ram uitbreiden tot 512 MB en xp zal echt lekker draaien(ik ken iemand die op 512 MB, 1 ghz en een geforce 4 gta san andreas speelt onder windows xp) En omdat hij dvd's wil branden, ook een dvd-brander erbij steken:) Voor 100 euro is hij klaar. Dat systeem dat hij aangeeft(die van 3 ghz ofzo) zal echt niet sneller werken in word als de 1 ghz(zeker niet als die ook 512 RAM heeft, dan heeft hij namelijk evenveel als dat nieuwe systeem zou hebben.)

edit: Ik heb er al xp opgehad op mijn amd k6 540 mhz en het gaat echt lekker, ik ben het trouwens opnieuw aan het installeren omdat win2000 niet eens sneller gaat of xp(xp start zelf sneller op op die pc dan windows 2000, enkel windows 98 gaat sneller)

Laatst bewerkt:
Een vriendin van me wil deze computer ook kopen, ik probeer haar van advies te dienen. Heeft iemand ervaring met Acer wat betreft het (later) zelf inbouwen van dingen van een ander merk (harde schijf, geheugen etc.)? Van sommige merken zegt men dat die nogal koppig zijn wat dat betreft (bv. Compaq heeft die reputatie). Zelf heb ik een Dell en daar heb ik tot nu toe allerlei (goedkope) dingen van Funprice in kunnen inbouwen, ik hoop dat dat bij Acer ook kan.

Alvast bedankt voor je antwoord,
Ingmar

de acer computers slikken alles........

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan