Hulp bij aansluiten modem! Aub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Waar img825 op slaat weet ik niet ... dat heeft toch niks met je modem te maken?
De tweede foto ...
Je ziet één hoofdaansluiting van de CAI. waar een kabel uitkomt die naar een splitter gaat. Vandaaruit gaan twee kabels 'ergens' naar toe ....
Vraag: waar gaan die kabels naartoe? Want daarop moet je modem worden aangesloten

Volgens deze gebruiksaanwizing zou je een versterker nodig hebben (pag. 16):

https://static.ziggo.nl/images/hand...e-installatie-hoofdaansluiting_tcm14-1916.pdf

Laatst bewerkt:
Uhm die gaan naar boven... Naar de eerste etage
Ik kan zien dat ze het plafond in gaan verder niets..

Laatst bewerkt:
Uhm die gaan naar boven... Naar de eerste etage

Jaa ..... én .... wat zit daar vervolgens op op de eerste etage?
Zat daar eerder de 'modem' van Ziggo op?

Dan zouden er op de eerste etage twee contactdozen voor een TV-aansluiting moeten zitten ....

Laatst bewerkt:
Ja dat dacht ik dus ook maar er zit er maar 1
Ja daar had ik hem eerst aangesloten, klopt.

Dat er twee kabels naar boven lopen, wil nog niet zeggen dat ze ook op de eerste etage 'uitkomen'
Het kan zijn dat er op de begane grond ook een aansluiting zit ... of op de tweede etage.

Klopt, die tweede is voor beneden, wat nu? Heb ik een splitter nodig?

Hoi,

1. Is er boven nog iets op die CAI-kabel aangesloten, of was dat alleen die Ziggo-modem .... ?
2. Wat zat er op de Ubee aangesloten boven, en wat wil je er beneden op aansluiten.
3. Waarom wil je nu opeens die Ubee beneden aansluiten in plaats van boven?

Ik heb al enige tijd internet kicks, ongeveer 2-6 keer per dag, aangezien ik game kan ik dat niet hebben en wil ik gewoon constant verbinding hebben. Ik heb Ziggo gebelt die zeide dat het moet aangesloten worden in de meterkast omdat daar het signaal binnen komt. Dit zeiden ze tegen mij omdat ik vertelde dat op het moment dat het internet uit valt ik wel nog verbinding met mijn linksys router heb.
Op de aansluiting boven is ook een tv aangesloten.

Hoi,

Ja, als je hem beneden in de meterkast wilt aansluiten, heb je die versterker nodig. Die komt dan in de plaats van de splitter die nu in de meterkast zit.
En op die versterker sluit je de twee kabels een die nu in de splitter zitten, en daarnaast dan je Ubee-modem.
Waarom heb je er trouwens ook nog een linksysrouter tussen zitten?
Die Ubee heeft toch zowel bekabelde als draadloze aansluitmogelijkheden (dus precies hetzelfde als de Linksys)?
Misschien is dat de oorzaak van je problemen wel ....

Dit is de Ubee evm320b, die heeft gewoon 1 wan en geen wireless.
Krijg die nieuwe niet van ziggo omdat deze gewoon me snelheid aan kan..

Aha,

Dus je sluit de Linksys aan op de enige LAN-poort. Dat betekent dat je die linksys dus ook in de meterkast moet zetten.
Of je moet een netwerk- (UTP-) kabel naar boven trekken als je apparatuur niet draadloos maar bekabeld aan wilt sluiten .......
Maar in elk geval moet je die versterker aanschaffen

Zit er ook nog een telefoon op?

Laatst bewerkt:
Ik heb net een kabel naar de eerste doorgetrokken naar de router. Het modem is nu aangesloten op de aansluiting die bedoeld is voor beneden, even o te testen maar dit werkt niet.. Modem geeft alles goed aan, maar volgens mij ziet me router het modem niet, ik ga zo naar de praxis hebben ze daar zo een versterker?

Je zou de modem moeten aansluiten op de hoofdkabel, dus die van het aansluitpunt naar de splitter gaat.
Vaak is juist zo'n splitter de oorzaak van het slechte signaal. Vandaar dus dat je daar dan zo'n versterker tussen moet zetten.
Ik betwijfel of ze die bij de Praxis hebben. Het moet er een zijn, met een z.g. 'retoursignaal'.
De betee electriciteitszaak hebben die wel: https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1046348
Of HIER natuurlijk ....

Ik snap het trouwens niet ...
In je meterkast zit een hoofdaansluiting voor kabeltv, die middels een eenvoudige splitter wordt gescheiden in een kabel naar de woonkamer en naar boven ....
Wanneer je internet van Ziggo afneemt, horen zij een uitgebreidere splitter mee te leveren die wél geschikt is voor het scheiden van tv- en internetsignaal.
Waarom heb jij dat niet?

En welke splitter ik bedoel ... ???

Ja wat ik nu dus heb gedaan is een splitter met 1 ingang 3 uitgangen. voor boven,beneden en het modem alleen is net het internet weg gevallen nadat hij het een uur perfect gedaan heeft met de melding:

Verbinding probleem bij de verbinding tussen router en modem of de voeding van het modem is defect.

Nou dat houdt niet op dus ....
Je moet de router er een poosje tussenuit halen.
Dus je computer met de kabel direct op de modem aansluiten.
Let op: eerst het modem uit; dán de aansluiting wijzigen en daarna de modem weer aanzetten.
Zo controleer je of het inderdaad de modem is die kapot is, of toch de router.

Ook met alleen het modem blijf ik de kicks houden, Bedankt voor je hulp. Er komt a.s Vrijdag een Ziggo monteur langs!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan