Hulp bij access programma

• Onderwerp starter Onderwerp starter RedB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RedB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2013
Beste,

Ik ben een complete leek in het programmeren en heb wat hulp nodig bij een programma dat ik aan het schrijven ben voor de opvolging van een aantal productieapparaten. Hieronder een screenshot van het formulier met twee subformulieren.

Main form 2.JPG

Het probleem ontstaat als ik een waarde in het subformulier wil aanpassen. Het gaat als volgt. Ik ga in 1 van de 2 subformulieren op de regel staan die ik wil aanpassen en klik deze regel aan. Vervolgens druk ik op de knop "Data Aanpassen". Nu wordt de data van het subformulier terug naar de tekstvelden vanboven overgehaald en kunnen deze aangepast worden. Zie screenshot hieronder.

Main form.JPG

Dit is de code die ik voor de knop "Data Aanpassen" gebruik.

Code:
Private Sub cmdDataAanpassen_Click()

'check of er al data in de lijst staat
        If Not (Me.frmMengvijsVervangingenSub.Form.Recordset.EOF And Me.frmMengvijsVervangingenSub.Form.Recordset.EOF) Then
        'haal data over naar de textvelden
        With Me.frmMengvijsVervangingenSub.Form.Recordset
            Me.frmOptiongroep = 1
            Me.ID = .Fields("ID1")
            Me.txtMengvijs = .Fields("Mengvijs")
            Me.txtDatum = .Fields("Datum")
            'Mengvijs terug herkennen
            txtMengvijs_AfterUpdate
            'ID ergens opslaan zodat ik hier later naar kan verwijzen
            Me.ID.Tag = .Fields("ID1")
            'Verander de naam van de Data Toevoegen knop naar Data Bijwerken
            Me.cmdDataToevoegen.Caption = "Data Bijwerken"
            'Data Aanpassen knop onbruikbaar maken
            cmdDataToevoegen.SetFocus
            Me.cmdDataAanpassen.Enabled = False
        End With
        End If

'check of er al data in de lijst staat