• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij als functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thorwald

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
30
Hallo,

ik ben bezig met een berekening op te zetten en loop al snel vast. Ik heb zes mogelijke waarden (bestaand uit 6 uitkeringsbedragen) deze waarden zijn gekoppeld aan zes vragen waarop de gebruiker ja of nee moet antwoorden (er kan maar 1 ja zijn) Deze ja is gekoppeld aan een vast bedrag, dat bedrag moet dan automatisch op het andere werkblad verschijnen. Ik probeer hier een als functie voor te gebruiken maar lukt niet omdat hij ook een waarde vraagt voor "onwaar". ik heb een voorbeeld bijgevoegd het gaat hierbij om het zak-en kleedgeld

alvast bedankt

Thorwald
 

Bijlagen

  • CAK berekening (version 2).xls
    16,5 KB · Weergaven: 12
Met de if-functie moet dat toch lukken:

Code:
=IF('Zak-en kleedgeld'!I3="ja";999;IF('Zak-en kleedgeld'!I3="nee";0))

De juiste waardes moet je dan zelf even aanpassen, of ze ook ophalen vanuit een tabel.
 
Met de if-functie moet dat toch lukken:

Code:
=IF('Zak-en kleedgeld'!I3="ja";999;IF('Zak-en kleedgeld'!I3="nee";0))

De juiste waardes moet je dan zelf even aanpassen, of ze ook ophalen vanuit een tabel.

Die formule had ik er zelf ook al ingezet, probleem is dat deze niet voldoet. De waarde is namelijk nooit 0. Als 1 van de waardes niet voldoet moet het 1 van de andere waardes worden. ik heb geprobeerd een meervoudige als (if) functie te maken maar dat wordt aangemerkt als fout. vb

Als('Zak-en kleedgeld'!I4="ja";3000, als('Zak-en kleedgeld'!I5="ja";4000, als('Zak-en kleedgeld'!I10="ja";5000)))

deze formule klopt niet, en denk dat ik ook wel snap waarom, maar hoe moet dit dan??
 
Hallo Thorwald,

Is bijgaande oplossing soms iets voor je?

Groeten
Thoralf
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan