hulp bij begin visual basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
heb een window waar ik dan een button in zet , hoe maak ik daarin een koppeling zodat er een 2 pagina zou openen eigenlijk ?

en hoe kan ik in een button een koppeling zetten als ik erop klik dat ik naar een opgegeven webpagina ga ?

dank u

Welke versie van Visual Basic gebruik je?

Deze code achter een knop brengt je naar de opgegeven web pagina:
Code:
Private Sub Button1_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
    Process.Start("http://www.google.nl")
End Sub

Wat bedoel je precies met je eerste vraag?

Laatst bewerkt:
Wel als je een window hebt met bv een button in genaamd bv start , als je daar dan op klikt dat er een nieuw window open gaat met dan andere gegevens op zoals bv labels of buttons of ...

Laatst bewerkt:
Ik zou zo geen pagina in het Nederlands weten maar het is sowieso beter om dat in het Engels te doen omdat het hele product Engels is en je daarmee vele malen beter voorbeelden en hulp het internet zult kunnen vinden.

Laatst bewerkt:
beste ,
als ik uw code ingeef om via een klik op een button een nieuwe pagina te openen , kom ik op de volgende error uit

Error 1 'frmForm1' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level.

kan u mij verder helpen ?

dank u

Onder die code had ik het volgende gezet: "Waarbij frmForm1 de naam van je formulier is."
Geef dus de naam van je eigen formulier op, direct gevolgd door .Show()
Er hoort daarbij geen spatie tussen je formuliernaam en .Show()

zou u mij is een duidelijk voorbeeld kunnen laten zien ?
want heb vanalles geprobeerd maar lukt niet

vester noemt bv : nummer
button noemt : button1

dus zou ik nummer.Show() moeten ingeven ???

dank u

Dat heet niet een venster maar een formulier.
Als je dat formulier de naam "nummer" hebt gegeven dan zou je inderdaad nummer.Show() moeten ingeven.

Code:
Private Sub Button1_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
    nummer.Show()
End Sub

Daarnaast is het secondenwerk om dat even te testen.

Laatst bewerkt:
heb dit nu gedaan , form1 de naam test gegeven , button gezet , die start genoemd , 2x op button geklikt dan code ingegeven maar krijg steeds errors

dus heb dan , test.Show() ingegeven

is het dan zo ?
maar lukt niet , of wat doe ik mis ?

dank u

Foutmeldingen zijn er niet om de gebruiker te pesten maar om aan te geven wat er mis is. Laat dus ook die melding(en) hier weten.
Tevens kunnen we niks met alleen dat ene regeltje "test.Show()".
Laat daarom de hele routine hier zien zoals ik deze ook had geplaatst.

Laatst bewerkt:
Code:
Public Class test

Private Sub start_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles start.Click
        test.Show()
    End Sub
End Class

error :

Error 1 'test2.test' cannot refer to itself through its default instance; use 'Me' instead.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die error heeft niets te maken met de start_Click routine maar komt ergens anders uit dat project vandaan.

Laatst bewerkt:
wat kan er dan mis zijn ?

ik doe nieuw project , geef het de naam test , open toolbox neem een button , geef die de naam start

en dan geef ik de code in dat ik je net gaf met test.Show

dit is toch zoals ik het gevraagd had he om al ik op start klik dat er een 2de pagina zal openen ??

dank u

Die click routine ziet er goed uit, er is ergens anders in je project iets mis.
Waar dat is kan ik zo niet aangeven.

maar wat kan er mis zijn dan ik heb dan bijna nog niks gedaan , gwn een nieuw project geopend en een button toegevoegd , en dan de code die je mij gaf ingeven in de button ..

voor de rest heb ik er nog niks aan gedaan

of hoe zou jij het doen als je bv iets zou maken en je zou er een button toevoegen om een 2de pagina te openen ? zo of anders ?

dank u

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan