Hulp bij beveiliging opzetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter jksr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jksr

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Hallo Mensen,

Ik heb een database gemaakt die nu op het netwerk van het bedrijf staat.
Nu heb ik deze database in onze gezamelijke systeemmap gezet en, met de wizzard beveiliging, een werkgroep gemaakt voor 5 collega's mijzelf als eigenaar, database werkt verder goed.

collega's kunnen alleen maar records bijwerken en gegevens aanvullen maar geen tabellen, formulieren, macros enz. wijzigen of verwijderen. Dus de database zelf kunnen ze volgens mij niet wijzigen.

Wel kunnen zij in diezelfde database nieuwe tabellen, formulieren, macros enz maken wat ik natuurlijk niet wil, maar ik krijg het niet voor elkaar om dat eruit te krijgen.

Uit voorgaande blijkt dat ik met de beveiliging geen ervaring heb. Ik hoop eerst bovenstaande probleem eenvoudig op te kunnen lossen en daarna zal ik me hier meer in moeten verdiepen.

Hoop dat er iemand een oplossing weet.

Groeten
jksr

Ik heb nog nooit met de wizard beveiliging gewerkt, maar zo ingewikkeld is het niet om het met de hand te doen.

welke Access versie?
Heb je een workgroup file (.mdw) aangemaakt?
Heb je het admin password geset?

Ik kan nog wel even doorvragen want er is veel over te weten.

Heeft iemand een link naar een site waar het goed wordt uitgelegd? Dan kan ik daarnaar verwijzen in het vervolg.

HTH:D

Hallo Mensen,

Ik werk met acces 2003 en ik heb inderdaad , met de wizzard, een werkgroep gemaakt.
Alle gebruikers en ikzelf (eigenaar) moeten met een pasword inloggen.

"Heb je het admin password geset?"

Ik weet niet helemaal zeker wat je hiermee bedoeld maar de gebruikers hebben beperkte rechten en ik als eigenaar heb alle rechten.

Ik had tijdens de wizzard wel het gevoel dat ik niet helemaal kon bepalen wat ik wilde, maar het werkt verder goed. (behalve mij hiervoor genoemde probleem)

De linken zal ik opzoeken en kijken of ik daar mee uit de voeten kom.

Als ik het forum lees krijg ik het idee dat de meeste zelf een beveiliging opzetten en geen gebruik maken van de wizzard?

Als je het Admin pasword niet hebt geset dan is je beveiliging uitgeschakeld. Iedereen kan dan met de werkgroep file je database openen en is dan Admin. Daarom moet je een "Beheerder" account aanmaken en de Admin user alle permissies ontnemen!

Afhankelijk van de klant maak ik gebruik van een secure workgroup file maar meestal zorg ik zelf voor de beveiliging. Dan is de database overal in de wereld te openen zonder je zorgen te maken over de werkgroep file. Je gebruikt dan gewoon de default. Het is wel minder veilig!

Share and enjoy!

Beveiliging opzetten

Geweldig, het is mij nu gelukt om de beveiliging op te zetten en mijn database te beveiligen, werkt goed.

Via de voorgaande link http://members.chello.nl/goosvanbeek/ (waarvoor dank) is het mij duidelijk geworden dat ik een aantal stappen over het hoofd had gezien.

Het blijft wel mogelijk om bv nieuwe tabellen toe te voegen, niet erg maar wel vervelend.
Is het mogelijk ook dat te voorkomen?

Het is een eenvoudige database maar wel met, voor ons belangrijke informatie.
Men kan records toevoegen en/of wijzigen en rapporten uitdraaien.
Verder wil ik voorkomen dat men wat dan ook kan toevoegen. (zoals de tabellen)

Misschien een domme vraag maar bv de beveiligde database op laten starten zonder Acces zelf op de achtergrond? (is een popupscherm dan de oplossing?)

bij deze bedankt voor de eerste reacties.

met groet jksr

Misschien een domme vraag maar bv de beveiligde database op laten starten zonder Acces zelf op de achtergrond?

Dat is niet mogelijk.

mvg
Charles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan