• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij Bouwen Score programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

novec

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Hi allemaal

Ik worstel al een tijd met een sheet welke ik niet voor elkaar krijg.
Ik heb een voorbeeld sheet als bijlage.
Ik heb een tabel en wil uit die tabel de waardes hebben zoals ik ze in kolom O tot T beschreven heb. Kolom R en U heb ik ingevuld.
Kolom P,O kan ik via allerlei omwegen afzonderlijk berekenen maar moet volgens mij met een matrix formule eenvoudiger kunnen.
Kolom S vindt ik echt lastig. Iemand een oplossing????
Wat ik in de kolommen wil staat in de tekstblokjes onder de kolommen.

Ik zou reuze geholpen worden met een oplossing.

Dank alvast.

Bijlagen

Hi

Verbluffend.
Toch zit er in de O kolom nog een fout. Als ik bij 1001 kijk dan is er 1 aftrek en de hoogste score is 6,25. Dat zou dus de uitkomst moeten zijn.
Ik zal daar zelf morgen ook naar kijken of zie jij 'direkt' wat ik nog niet zie ......

Harry bedankt

Hi Harry

In Kolom Q zie ik dat het tellen van het aantal scores niet overal klopt. 1004 geeft las uitslag 54 terwijlhet er 52 zijn. 1005 geeft uitslag 6 terwijl het er 4 zijn.

ga er morgen zelf ook naar kijken.

Groet

In Q7 en doorvoeren naar onderen.
Code:
=SOMPRODUCT((Tabel1[nr]=O7)*(Tabel1[[R1]:[R10]]<>""))

Kolom S moet je maar eens beter uitleggen dan.

Kolom S zou zo moeten worden?
Na invoer afsluiten met Ctrl+Shift+Enter, en geen Enter alleen.
Code:
=SOMPRODUCT(GROOTSTE(ALS(Tabel1[nr]=O7;Tabel1[[R1]:[R10]]);RIJ(INDIRECT("$1:"&R7))))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hi Harry

Super. Dit werkt zoals ik het bedoel. Ik snap even niets van wat ja aan het einde van de matrix formule doet ( .........RIJ(INDIRECT("$1:"&R7)))) ) Dit ga ik morgen eens rustig bestuderen.
De 1e oplossing kan ik volgen en ga uitzoeken wat ik fout gedaan heb want hij lijkt gelijk aan een eerder door mezelf geteste versie. Maar daar zal zeker een foutje bij mij in gezeten hebben.

Dank in ieder geval . Ik ben weer verder en met je hulp leer ik zelf weer veel.

Tx and sleep well

Ga in de formulebalk met de cursor op "Indirect" staan.
Druk eens op ƒx links van de formulebalk.
Doe dit ook eens in een ander cel.
Nu begrijp je het vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan