• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij Casus

Status
Niet open voor verdere reacties.

LaZZaNoVa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2015
Berichten
1
Geachte helper,

Ik wil graag mijn vaardigheden in excel verbeteren en heb daarom een volgende casus ter uitdaging. Ik verwacht niet dat jullie alles voor mij gaan oplossen, maar juist mij in een richting gaan duwen zodat ik al lerend mijn vaardigheden kan verbeteren.

Dit is de casus. Een planner in een callcenter dient een rooster te maken voor enkele agents.

Rooster.JPG(Zie afb. 1.)

Rooster dient te voldoen aan een forecast. Afbeelding 2.JPG(Zie afb. 2) De planner dient 2 agents per uur in te plannen.
Deze dienen te voldoen aan de beschikbaarheid Afbeelding 3.JPG (Zie afb. 3). Daarnaast wil de planner de beste agents voorrang verlenen. De agents zijn gerangschikt in prioriteit. AFbeelding 4.JPG (Zie afb. 4)

Nu is mijn vraag het volgende. Kun je Excel dusdanig programmeren dat hij het rooster automatisch invult die voldoet aan de bovenstaande eisen?

Zo ja, waar moet ik beginnen met leren?


Met vriendelijke groet,

LaZZaNoVa
 
Hoi,
Welkom op dit forum:)
Als je al een beetje hebt rondgesnuffeld zou je moeten weten dat een vbtje (zonder gevoelige info) een basis is voor een goed begin
Dus graag een vbtje
Greetz
 
Begin met een boek met alle Excel basisbeginselen; dat werkt het snelst vanwege de systematische opbouw.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan