• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij cel splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Louise12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2016
Goedemorgen,

Ik heb het web afgespeurd naar een antwoord op mijn vraag, maar niet kunnen vinden.

Ik wil een celtekst splitsen op basis van een komma zonder wizard maar met macro of formule.

Het aantal waarden is variabel, dus de ene keer heb ik slechts 2 waarden, de andere keer 8.
Het is belangrijk dat ik de basiscel kan wijzigen, en dat er dan een extra kolom/rij verschijnt.
(zie voorbeeldbestand)

Ik heb al geprobeerd dit met de formules DEEL, VIND.ALLES, LINKS & RECHTS op te lossen, echter heb ik continue andere waarden.
De waarden hebben altijd 10 karakters (+ komma), waarvan de eerste 6 karakters er in ieder geval in moeten voorkomen.

Kan iemand mij helpen?
Alvast dank!

Groet,
Louise

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als basis kan je dit gebruiken..
Code:
Sub Splitsen()

ActiveCell.TextToColumns ActiveCell.Offset(, 1), , , , , , True

End Sub
Als het automatisch gedaan moet worden, zou je het onder het Worksheet Change Event kunnen hangen. Vergeet niet om van te voren eventuele "oude" gesplitste gegevens uit die cellen te wissen. Dit dus in het geval dat je oude string 5 waardes bevatte en de nieuwe 4... ;-)

Heb iets met simpele formule gedaan, kun je zo doortrekken...
Code:
D2: =DEEL($B2;12*(KOLOM()-4)+1;10)
Zie ook bijlage.

Bijlagen

En anders het doodgewone Tekst naar kolommen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan