Hallo,
Ik heb een probleem met het verwerken van enquete gegevens in grafieken.
Het is namelijk zo dat er steeds gegevens bij komen (ongesorteerd).
Nou is in kolom 1 over hoe vaak ze ergens komen (antwoord is een 1, 2 of 3).
En daarnaast over hoe ze iets zouden vinden (1 tm 5) en daarnaast een over hoe vaak ze zouden komen als (1 tm 5).
Nu wil ik graag in de grafieken laten hoe fijn welke categorie mensen iets vindt en hoe vaak mensen van welke categorie zouden komen, en dan heb ik het over de eerste kolom (1, 2 of 3).
Wat ik nu doe is de data sorteren op die kolom, zodat ze allemaal bij elkaar staan, en vervolgens elke groep dan een naam geven. Alleen nou moet ik elke keer als er nieuwe data komt het bereik van de namen wijzigen. het lijkt mij dat dit makkelijker moet kunnen, ofwel dat het bereik van de namen automatisch veranderd, ofwel dat de grafieken zelf al onderscheid maken met een dubbele voorwaarde?
Ik zal het bestand uploaden ter verduidelijking.
Met vriendelijke groet,
Ties van der HeijdenBekijk bijlage resultaten enquete.xls
Ik heb een probleem met het verwerken van enquete gegevens in grafieken.
Het is namelijk zo dat er steeds gegevens bij komen (ongesorteerd).
Nou is in kolom 1 over hoe vaak ze ergens komen (antwoord is een 1, 2 of 3).
En daarnaast over hoe ze iets zouden vinden (1 tm 5) en daarnaast een over hoe vaak ze zouden komen als (1 tm 5).
Nu wil ik graag in de grafieken laten hoe fijn welke categorie mensen iets vindt en hoe vaak mensen van welke categorie zouden komen, en dan heb ik het over de eerste kolom (1, 2 of 3).
Wat ik nu doe is de data sorteren op die kolom, zodat ze allemaal bij elkaar staan, en vervolgens elke groep dan een naam geven. Alleen nou moet ik elke keer als er nieuwe data komt het bereik van de namen wijzigen. het lijkt mij dat dit makkelijker moet kunnen, ofwel dat het bereik van de namen automatisch veranderd, ofwel dat de grafieken zelf al onderscheid maken met een dubbele voorwaarde?
Ik zal het bestand uploaden ter verduidelijking.
Met vriendelijke groet,
Ties van der HeijdenBekijk bijlage resultaten enquete.xls