• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij combinatie Horizontaal en Verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viewable

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
Hi All,

Via de zoekfunctie op dit forum ben ik al een heel eind gekomen, alleen geeft de formule een 0 als uitkomst ipv de inhoud van de gezochte cel

Bekijk bijlage ML_PRIJSLIJST_TEST.xlsx

Ik probeer een vertaling te maken van een prijslijst.

In cel A1 van iedere prijslijst staat een landcode die correspondeert met een cel in rij 2 op tabblad TRANSLATE
In de cel die ik vertaald wil hebben geef ik de functie in om op het tabblad TRANSLATE te gaan zoeken alleen geeft hij een 0 als resultaat :evil:

Mijn functiekennis in Excel is nihil dus ik moet het even hier vragen. Bijlage geeft wellicht meer duidelijkheid

Laatst bewerkt:
De functie index begint met tellen bij het bereik dat je selecteerd, de functie vergelijken ook.
Deze laat je niet in dezelfde kolom beginnen dus krijg je het verkeerde resultaat, in dit geval dus een 0.

Code:
=INDEX(TRANSLATE!A1:E160;VERGELIJKEN("Titel";TRANSLATE!A1:A160;0);VERGELIJKEN('EN Pricelist'!A1;TRANSLATE!A2:E2;0))

Niels

Laatst bewerkt:
@Niels28

Super bedankt. Voor een leek is dat een week zweten en zwoegen ;-)

Het werkt nu in ieder geval

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan