hulp bij Database gevraagd (Neleke...)

• Onderwerp starter Onderwerp starter globe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

globe

Verenigingslid
Lid geworden
18 mrt 2001
Wie kan me helpen met het in elkaar zetten van een databeestje?

Probleem:

Het is weer sinterklaas/Kerst Tijd en niemand weet een origineel kado te verzinnen. Wat doet iedereen dan…. Een afgezaagde waardebon kopen.

Wat we nu doen is de gegevens handmatig in een Word sjabloon typen, deze printen we uit en voeren vervolgens de gegevens in een Exceltabel in.

Nu wil ik een database maken waar je dmv. Een gegevensformulier de gegevens van de waardebon in kunt vullen. (Heb ik al voor elkaar, de gegevens worden dan ook keurig een een tabel opgeslagen)

Nu komen de problemen:

Ik wil bij het invulformulier de volgende ‘knoppen’ toevoegen:

- Formulier opslaan
- Formulier opslaan en afdrukken (er moet dan een Waardebon met opmaak uit de printer rollen)
- Formulier sluiten en wijzingen niet opslaan (annuleren dus)

Verder moet er een soort van zoekfunctie komen zodat we makkelijk kunnen zoeken op waardebonnummer (rec id) of bv uitgifte datum, plaatsnaam of datum inlevering van de waardebon.

Wie o wie (Neleke :))

Bedankt alvast!

Guido

Wanneer niemand mij voor is, zal ik vanavond zien wat ik voor je kan doen ;)

Groeten Neleke

Hoi Globe,

Ik heb even wat zitten prutsen ;)
Hopelijk is dit zo'n beetje de bedoeling.

1. het formulier heeft geen knop sluiten meer. Dit om te voorkomen dat een record onbedoeld toch opgeslagen word.
2. De recordkiezer is verwijderd. Hiervoor in de plaats een knop Record Verwijderen.
3. De data velden voorzien van notatie datum, dit kun je misschien voor het fraai nog in "lange datumnotatie" veranderen waar nodig of dit doen in het ontwerp van het rapport.
4. Bij gegevens data in eigenschappen ook een invoermasker toegevoegd.
5. PC invoermasker toegevoegd
6. werking tabtoets/enter op huidig record gezet, zodat deze niet naar een nieuw record gaat.
7. in het Rapport de code toegevoegd voor geen data.
8. de gegevens voor het rapport via een query die filtert op het id van het formulier.

Misschien in de tabel nog een veld kiezen dat ingevuld MOET worden om te voorkomen dat er lege records ingevoerd worden.

Bijlagen

Neleke, als jij zulke databasejes in elkaar prutst, mag je bij mij thuis ook wel wat van zulke databasejes doen:D :D :D

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Neleke, als jij zulke databasejes in elkaar prutst, mag je bij mij thuis ook wel wat van zulke databasejes doen:D :D :D

Groetjes,
Bennie

:confused: :mad:

(DE) Groeten
Neleke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan