• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij dropdown menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinvd92

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2018
Goedemiddag,

ik ben bezig met een tool die kan helpen bij het selecteren van de goedkoopste leverancier in Excel.

In kolom "C" van het tabblad "Sheet3" vul ik in vakje C2 mijn artikel nummer in waarna in vakje "D2" de omschrijving van het desbetreffende artikel naar voren komt.
Vervolgens moet er in cell "E2" een dropdown menu komen met alle beschikbare leveranciers.

De beschikbare leveranciers zijn terug te vinden in het tabblad (PRICES).
Het is de bedoeling dat er in de dropdown alleen de leveranciers aangeklikt kunnen worden waarvan er een prijs staat ingevuld in het vakje onder de leverancier.

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen :)!

Alvast bedankt!

Bijlagen

hi Jean-Paul,

Yes, zoiets zoek ik inderdaad. Maar is er een mogelijkheid om een formule in het vakje te typen? Want ik het is de bedoeling dat ik uiteindelijk 400 van die regels onder mekaar kan gebruiken met elk een eigen code.

Groeten,

Nu kan je regels onder elkaar gebruiken , de macro zal de nodige formules in de betreffende rij bij voegen, klik ergens in kolom C en geef code in.
Have fun

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan