• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp bij een lastige macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacking

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Ik wil een gegevens uit een werkblad dmv een macro automatisch laten wijzigen alleen weet ik niet welk macro ik hiervoor kan gebruiken. ik heb de bijlage bijgevoegd met een werkblad nu en een werkblad zoals het moet worden.

hopelijk kan iemand mij helpen

gr jack

Bijlagen

• ws.xls
    ws.xls
    17,5 KB · Weergaven: 28
Jack,

Een opzet zonder macro, maar wel met een ingevoegde, te verbergen, kolom

Bijlagen

het bestand waar het om gaat

Bedankt voor je reactie Rob,

Het gaat om dit bestand, werkt de formule daar hetzelfde voor?

gr jack

Bijlagen

Jack,

Met enige creativiteit gaat dat lukken, maar het is me nu te laat. Probeer het gewoon even. De kolom aan de voorkant toevoegen met het artikelnr en de toevoeging en twee keer een naam invoegen.

lukt nog niet

Hallo, ik heb van rdg1314 een goed werkende bestandje gehad van hoe het zou kunnen. Dit werkt vlg mij ook prima, alleen nu heb ik het geprobeerd om het toe te passen op het bestand waar het om gaat handbalshop.xls, maar dat wordt voor mij toch iets te complex.

kan iemand mij hiermee helpen zodat het goede van het bestand van hierboven ws(rdg).xls wordt toegepast in mijn bestand handbalshop.xls

gr jack

Jack,

Ik heb niet gecontroleerd of er meer dan vijf versies van een art.nr zijn, anders moet die formule worden aangevuld.

Bijlagen

Bijna goed

Hoi Warm Bakkertje, erg bedankt voor de hulp, het werkt bijna oké. misschien wil je er nog even naar kijken, ik heb de bijlage bijgevoegd.

ik heb de productlijst die ik uit mijn kassasysteem krijg geplakt in het bestand dat je gemaakt hebt en toen op de knop gedrukt, dan zie je dat niet alle producten verwerkt worden.

de lijst die ik plak wisselt per keer en is denk ik max 500 regels. ook werk ik met 2/3 maten daar doet ie niets mee en zo zijn er nog een paar regels die niet verwerkt worden.

wil je er nog eens naar kijken, want het is bijna fantastisch

gr jack

Bijlagen

nog iets

Hoi Warm Bakkertje,

kunnen ook alle kolommen meegenomen naar tabblad 2? dwz de kleur, kleine afb., grote afb etc.

gr Jack

Probeer dit eens.
Ga naar blad2 en druk Ctrl-q om de macro te starten.

Yes!

écht onwijs bedankt voor de hulp, volgens mij werkt het helemaal super zo.

ik ga het de komende dagen verder testen om te kijken of ik geen problemen tegen kom.

nogmaals allemaal bedankt voor de hulp!

gr Jack

Als er zich geen problemen meer voordoen, markeer dan de vraag als "Opgelost" a.u.b.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan