• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp bij excelbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

knoop1982

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Wie kan mij op weg helpen.

Het is voor mij een heel lastig probleem.

Vorige x zat ik met de datum te rotzooien en nu met de Range maken...!

Uit de kolommen C en D wil ik de range halen dus om X weg te schrijven, met voorwaardelijke opmaak kan dat niet!!!!

Dus voorbeeldje lees C2 en D2 en maak er een range van en zet waarde x weg tot welke week die moet komen dus ik heb ook met overgangen te maken met jaren...

week 40 van 2006 en week 13 van dit jaar dat hij alleen week 13 weg schrijft enzo

dat ik aan het einde alle X kan tellen voor een overzicht van heel het jaar...

Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,
Jeroen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik snap niet wat je bedoelt. geef in het vervolg ook een deftige titel.
steven

hulp bij excelbestand..

Ik heb nu dit in een macro...

Code:
Dim rij, C1, C2
rij = 2
myrange = Range("C2", Range("C" & Rows.Count).End(xlUp))
For Each c In myrange
    Range("C" & rij) = C1
    Range("D" & rij) = C2
    With Range("E2:IV2")
        Set CB = .Find(C1, lookat:=xlWhole)
        Set CE = .Find(C2, lookat:=xlWhole)
    End With
    If CB <> "" And CE <> "" Then
        Range("E" & rij & ":" & "IV" & rij).Clear
        Range(Chr(64 + CB.Column) & rij & ":" & Chr(64 + CE.Column) & rij).Value = 1
        Range(Chr(64 + CB.Column) & rij & ":" & Chr(64 + CE.Column) & rij).Interior.ColorIndex = 6
    End If
    rij = rij + 1
Next c

alleen het lezen gaat nog niet geweldig.....

maar dit was de bedoeling kijk maar naar het bestandje wat ik heb toegevoegd...

laterrr

Bijlagen

Laatst bewerkt:
jeroen, als je toch bezig bent, verander dan ook de titel.
steven

Behalve de titel veranderen: zet eens code tags rond de code die je hier post. En lijn eerst de code uit in VBA. Anders is het bijna niet leesbaar. Code tags zet je door je bericht aan te passen, de code te selecteren met de muis, en opp het # teken te klikken.

ik heb bijna alles verandert zoals jullie wilden...

alleen wie o wie krijg ik nie weg :)

laterrr

ps ik heb C1 = Range("C" & rij) neer gezet dan wordt C1 40 alleen dat plaatsen gaat nog niet echt geweldig dus die 1-en plaatsen!!

gegroet

het lijkt wel een typisch hollandse uitdrukking. het komt op dit forum regelmatig voor en eigenlijk vind ik het een belediging. het geeft mij een gevoel van de aristocratie die aan het plebs iets moet vragen.

steven

nou jongens ik heb ook meld misbruik gedaan en hij zal misschien wel verandert worden

maar nu hebben jullie nog geen hint gegevens qua vraag!!

ik doe iets verkeerd met inlezen van de getallen in kolom c en kolom d

want alle C's worden gelezen maar dan verwijdert en niet door gerekend

ik hoop snel op een antwoord

gegroet,
jeroen

het geeft mij een gevoel van de aristocratie die aan het plebs iets moet vragen.
Steven,

Kennelijk is het dan een typisch Hollandse uitdrukking, die meer een beginnende vorm van wanhoop weergeeft: zelf al lang gezocht, maar vastzittend en blind.

Groet,

maar nu hebben jullie nog geen hint gegevens qua vraag!!

En weet je waarom niet? Niet persoonlijk hé, maar, to put it bluntly: deze code trekt echt op geen bal.

ik doe iets verkeerd met inlezen van de getallen in kolom c en kolom d

Je doet veel meer verkeerd dan dat. Begin eens met het allereerste: variabelen declareren en een bereik fatsoenlijk aan VBA meedelen.

Wigi

Titel aangepast zodat daar ook niet meer over gezeurt hoeft worden

En weet je waarom niet? Niet persoonlijk hé, maar, to put it bluntly: deze code trekt echt op geen bal.Wigi

Niet persoonlijk?

Hij stelt de vraag op een forum omdat hij het niet weet. Sterker nog, hij onderneemt meerdere pogingen om de vraag te stellen, zorgt er ondertussen voor dat hij alle beginnersfouten herstelt, en heeft nog weinig anders gekregen dan kritiek. Niet echt een warm welkom voor een nieuw lid...

Niet persoonlijk?

Hij stelt de vraag op een forum omdat hij het niet weet. Sterker nog, hij onderneemt meerdere pogingen om de vraag te stellen, zorgt er ondertussen voor dat hij alle beginnersfouten herstelt, en heeft nog weinig anders gekregen dan kritiek. Niet echt een warm welkom voor een nieuw lid...

Fred:

- een verkeerd bestandje bijhangen kan toch niet anders dan een opmerking daarover uitlokken.

- die opmerkingen over de verkeerde titel en code tags gaan absoluut niet over de vraag of vraagsteller, maar over het 'clean' houden van het forum. Ook jij weet hoe belangrijk een zoekfunctie op een forum is. Code tags plaatsen is absoluut noodzakelijk voor zij die code proberen te lezen in het forum zelf en zo de vraagsteller proberen te helpen. Waaronder mezelf.

- "... dat hij alle beginnersfouten herstelt"? Er blijven er toch nog wel een aantal over. Het declareren van variabelen passeert hier op het forum alleen al dagelijks een keer of 10. Ook het aantal topics waar een lus gebruikt wordt is immens groot. Tevens heb ik in een eerdere soortgelijke vraag van de vraagsteller al aangegeven dat er andere manieren zijn. Wie trouwens de moeite neemt om de code te analyseren, ziet dat C1 en C2 nooit veranderen. Dan kan het niet lukken hé.

Als het dan toch persoonlijk wordt opgevat, dan bied ik mijn excuses aan.

Wigi

Laatst bewerkt:
excuses zijn echt niet nodig...

btw die uitlokking heeft wel effect gehad, want het eerste document wat er op zette was bijna het eind antwoord maar was alleen twee rijen vergeten erbij te zetten, maar oke uitlokking of niet dit wordt onderhand een soort chatbox.....

als het dan 10 x op een dag hetzelfde gevraagd wordt geef mij die link dan naar die andere dan kan ik verder en jullie gezellig hier ouwe hoeren waar ik elke x een email van krijgt

gegroet,
jeroen

Dit is het begin alvast

Code:
Dim rij As Long
Dim C1 As Integer
Dim C2 As Integer
Dim myrange As Range

Set myrange = Range("C2", Range("C" & Rows.Count).End(xlUp))

Toch nogal een verschil, niet?

Wigi

Dit is het begin alvast

Code:
Dim rij As Long
Dim C1 As Integer
Dim C2 As Integer
Dim myrange As Range

Toch nogal een verschil, niet?

Wigi

Mijn dank is groot ik zal het vanavond eens proberen.

MVG,
Jeroen

Code:
Dim rij As Long
Dim C1 As Integer
Dim C2 As Integer
rij = 2
    For Each c In myrange
        C1 = Range("C" & rij)
        C2 = Range("D" & rij)
        With Range("E2:IV2")
            Set CB = .Find(C1) 'CB en CE worden niet gevuld dus code werkt nog niet correct!!
            Set CE = .Find(C2)
        End With
        Range("E" & rij & ":" & "IV" & rij).Clear
        Range(Chr(64 + CB.Column) & rij & ":" & Chr(64 + CE.Column) & rij).Value = 1
        Range(Chr(64 + CB.Column) & rij & ":" & Chr(64 + CE.Column) & rij).Interior.ColorIndex = 6
        rij = rij + 1
    Next c

geachte lezers kunnen jullie mij verder helpen, alleen dat met CB en CE werkt niet de rest werkt wel...!!!!

ik wacht met smart op antwoord

mvg,
jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan