• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij formule Als;Aantallen Als

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marc75

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2016
Beste Lezers,

Ik zit te prutsten met de volgende formule.

=ALS(H2:H200;"M022";(AANTALLEN.ALS($E$2:$E$2000;">=1-1-2016";$E$2:$E$2000;"<=31-1-2016")))

Het is de bedoeling dat wanneer in kolom H "M022" staat, de formule de aantallen van tussen 1 en 31 januari weergeeft.
De formule geeft geen fout melding, maar als uitkomst #waarde. Met als melding dat een waarde in de formule een onjuist gegevenstype heeft.
Ik ben een beginner met Excel, dus heel graag wat feedback over de formule.
Alvast bedankt.

Groet,
Marc

Plaats een voorbeeld. Dan hoeven we niet te gokken hoe een en ander eruit ziet en moet komen te zien.

probeer deze eens:
Code:
=AANTALLEN.ALS(H2:H200;"M022";E2:E200;">=1-1-2016";E2:E200;"<=31-1-2016")

In een AANTALLEN.ALS functie hoef je niet nog een extra ALS functie in te bouwen...

Allen,

Bedankt voor de reactie, het werkt en ik kan verder bouwen.
Echt supergaaf dit.
Thanks!!

Nu ben ik vandaag weer aan het prutsen en kom ik tot het volgende probleem.

=AANTALLEN.ALS(K2:K149;"100";M2:M149;"")

Nu moet het eerste criterium niet 100 zijn, maar "niet lege cel". of groter dan 0, wat het makkelijkste is.
Deze formule werkt gewoon.
Alvast bedankt voor de feedback!
Gr Marc

Zo?
Code:
=AANTALLEN.ALS(K2:K149;">0";M2:M149;"")

Opmerking 1: zet om getallen geen aanhalingstekens. Excel maakt er dan tekst van, en dat is wat anders dan een getal... kan problemen opleveren in formules.
Opmerking 2: zet formules s.v.p. tussen
Code:
-tags

Laatst bewerkt:
Nu ben ik vandaag weer aan het prutsen en kom ik tot het volgende probleem.