• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij formule als, verticaal zoeken, index

Status
Niet open voor verdere reacties.

zedzed1

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2009
Beste forumleden.

Ik ben al enige tijd bezig een formule te schrijven. Alleen het wil nog niet vlotten.
Ik weet ook niet precies wat ik moet gebruiken. We hebben al geprobeerd met ALS en Verticaal Zoeken.

Als voorbeeld zal ik het excel document toevoegen.

Uitleg: Mijn excel heeft 2 tabbladen:

Te leveren
Te ontvangen.

De te leveren lijst is de basis. In de lijst te leveren hebben we een kolom ordernr. In de lijst te ontvangen hebben we een kolom omschrijving. Als de waarde van kolom ordnr van tabblad te leveren overeenkomt met de waarde in de kolom omschrijving van tabblad te ontvangen kijk dan tevens in tabblad te leveren kolom artikelnr overeenkomt met in tablad te ontvangen kolom artikelnummer. Als dit ook overeenkomt mag de gevraagde leverdatum en crediteurennummer van tabblad te ontvangen worden gevuld in kolom M & N van tabblad te leveren.

Zo wil ik dus een lijst creeren waarop je de verkoopdata ziet en direct de inkoopdata

Ik hoop dat dit voor iemand een appeltje eitje is.

Dat was inderdaad een berekende gok.

Dat was inderdaad een berekende gok.

HMmm ja lekker handig inderdaad. Het is inderdaad omschrijving van de eerste kolom van tabblad te ontvangen

Volgens mij is dit hem inderdaad. PFFF hier was ik toch niet zo snel opgekomen.

Zit dat allemaal in je koppie?

Alvast heeeeel erg bedankt

Laatst bewerkt:
Ik probeer de formule die jullie hebben gemaakt in een ander excel blad toe te voegen.
Helaas lukt dit niet.
Ik weet niet wat ik fout doe. Moeten de cellen aan bepaalde voorwaarde voldoen?

Hier heb ik het document waarbij de formule staat in Kolom M & N.

Ik kan de fout niet ontdekken maar zal wel ontzettend simpel zijn.

Wil iemand zijn blik er nog eens opwerpen en vertellen wat ik fout doe.

Het is precies hetzelfde idee wat ik in het beginpost heb geschreven.

Alvast erg bedankt

Nadat je de formule hebt getypt afsluiten met Ctrl Shift Enter er moeten accolades rond de formule komen { je formule } enkel via Ctrl + Shift + Enter doe je dat .

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan