• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp bij formule vertz indirect som ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

kibus

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Berichten
271
Beste kenners

Graag wat hulp van jullie gewenst met een formule ik heb een voorbeeldje bijgehangen ...

alvast bedankt

edwin
 

Bijlagen

  • helpmij.zip
    2,6 KB · Weergaven: 19
Formule voor B4:

Code:
=SOM.ALS(gegevens!$D$1:$O$1;"<="&$D$2;INDIRECT("gegevens!D"& VERGELIJKEN('lijst '!A4;gegevens!$A$1:$A$9;0)&":O"&VERGELIJKEN('lijst '!A4;gegevens!$A$1:$A$9;0)))

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hoi,

Nu heb ik de bereiken aangepast in mijn excel file maar nu komt hij steeds met de vraag waarden bijwerken lijst enig idee hoe dit kan...:

tevens als ik de parameter 1 verander gebeurd er niks

de parameters bepalen in principe de som van de periode`s 1 -5 (jan tot mei) of 2-11 (feb tot nov) etc

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Nu heb ik de bereiken aangepast in mijn excel file maar nu komt hij steeds met de vraag waarden bijwerken lijst enig idee hoe dit kan...:

tevens als ik de parameter 1 verander gebeurd er niks

de parameters bepalen in principe de som van de periode`s 1 -5 (jan tot mei) of 2-11 (feb tot nov) etc

alvast bedankt

Ik denk dat dat komt omdat de periodes (bijv.: 1-5) in 1 cel staan.
Kan je een voorbeeldbestand sturen dat toegespitst is op het oorspronkelijke bestand zonder gevoelige informatie?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
ik heb een nieuw voorbeeldje bij gehangen ... hopelijk ik iets duidelijker :rolleyes:
 

Bijlagen

  • helpmij.zip
    6,1 KB · Weergaven: 20
Volgens mij klopt het zo beter.
Formule voor F3:

Code:
=SOM.ALS(gegevens!$D$1:$O$1;"<="&$H$1;INDIRECT("gegevens!D"& VERGELIJKEN(lijst!A4;gegevens!$A$1:$A$9;0)&":O"&VERGELIJKEN(lijst!A3;gegevens!$A$1:$A$9;0)))

In het voorbeeldbestand heette het werkblad lijst (met spatie) en in het nieuwe bestand zat geen spatie achter de "t" van lijst.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
dank je

maar de bij verandering van de eerste parameter,, wordt de som niet aangepast .. wel als ik de tweede parameter aanpas .... de som kan dus veranderen afhankelijk van wat erin de cellen wordt ingevuld ...
 
Zoiets misschien?

Heb geen vergelijking gedaan op artikelen, want het loopt toch synchroon met de rijen.
 

Bijlagen

  • 07-08-09 helpmij.xls
    28,5 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Hallo

Bedankt voor jullie hulp,

in het voorbeeld loopt het idd synchroon met de rijen, in het echt niet de blad met gegevens bestaat uit zo`n 20000 rijen,,,, ...


Alvast maar weer bedankt
 
Nieuwe poging.
Het loopt niet synchroon zeg je, maar de formule vanaf A3 loopt steeds met 10 op. (=A2+10) :rolleyes:
 

Bijlagen

  • 08-08-09 helpmij(1).xls
    28,5 KB · Weergaven: 21
Hmm ik kan het bestandje (bijlagen) nu niet meer openen .... ligt dat aan mij of hebben meer mensen hier last van ??

Gr

Edwin
 
Hmm ik kan het bestandje (bijlagen) nu niet meer openen .... ligt dat aan mij of hebben meer mensen hier last van ??

Je bent niet de enige.
Ik heb er ook last van.
Vorige week trouwens ook.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
oke,

HSV zou je dan de formule willen plakken de laatste... .
dan kan ik daar wellicht mee verder...

Alvast bedankt

Edwin
 
Bij deze Edwin.

In F3 plakken, en doorvoeren naar onderen.
Code:
=SOM(INDIRECT(ADRES(VERGELIJKEN(A3;gegevens!$A$1:$A$12;0);VERGELIJKEN($G$1;gegevens!$A$1:$O$1;0);;;"gegevens")&":"&ADRES(VERGELIJKEN(A3;gegevens!$A$1:$A$12;0);VERGELIJKEN($H$1;gegevens!$A$1:$O$1;0))))

Misschien doet dit bestandje het wel.
Succes.
 

Bijlagen

  • 08-08-09 helpmij(1).xls
    28,5 KB · Weergaven: 21
Ja het werkt super,...;:thumb: dit bestandje kan ik wel openen waarin zit het verschil ?

Bedankt

Edwin
 
Ja het werkt super,...;:thumb: dit bestandje kan ik wel openen waarin zit het verschil ?

Bedankt

Edwin

Ik denk een forumprobleem.

I.i.g. mooi te vernemen dat je tevreden bent. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan