• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

1962Marcel

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2015
Hallo,

Als ik de formule =ALS(B15="S";(+ALS(V15>=0;1;" "));"") toepas en V15 is leeg, rekent Excel deze toch mee.
Dit is echter pas de bedoeling als ik hier een getal heb geplaatst en niet eerder zoals nu het geval is.

Wellicht weet iemand wat ik hier niet goed doe?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Denk eraan dat leeg iets anders is dan een spatie. Als een cel leeg is staat er niets in dus ook niet een 0 of een spatie. probeer eens dit:
=ALS(B15="S";(+ALS(WAARDE(V15)>=0;1;" "));"")

Ha Edmoor,

Bedankt voor je reactie.
Helaas krijg ik hetzelfde resultaat als ik jouw formule gebruik.

Het lege veld blijft geteld worden terwijl het pas de bedoeling is als ik er een getal in zet.

Plaats eens een voorbeeld.

Ha Edmoor,

Dat wordt een beetje moeilijk, het gaat hier om de resultaten van de handel in aandelen, die ik liever niet openbaar maak en helaas kon ik je ook geen PM sturen.
Het komt erop neer dat er zodra er aandelen gekocht worden, deze in de spreadsheet worden gezet en zodra ze weer verkocht worden, het resultaat in veld V15 wordt gezet.
De statistische gegevens zijn vanaf het moment van aankoop wel beschikbaar voor analyse, maar het resultaat ook, dat op dat moment helemaal nog niet bekend is.
De bedoeling is dat het gegeven vanuit V15 pas wordt meegenomen zodra er iets (een pos. of neg. getal) is ingevuld.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Ik vraag ook niet om het hele document maar om een simpel voorbeeld uit je document.

Ook dit lukt niet, op en printscreen zie je geen formules en rechtstreeks copy/paste zie je geen kolommen.
Heb hieronder in gewone taal geschreven wat de bedoeling is.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Als er in vak B15 een S staat én de inhoud van van V15 is groter dan nul, dan moet er in vak W15 een 1 verschijnen.

Ik begrijp niet wat er zo moeilijk is aan een voorbeeldocumentje.

probeer de volgende formule:

Code:
=ALS(V15="";"";ALS(EN(B15="s";V15>=0);1;""))

sa11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan