• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Hulp bij Formule

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lavi87

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2019
Beste,

De code voor de matrix heb ik al.
Maar zou iemand mij kunnen helpen met de formule bij de overzicht chauffeur.
De opzet is al gemaakt en alles wat er bij invoer komt moet daar automatichs per chauffeur komen te staan.

Alvast bedankt.

Bijlagen

maak van invoer een draaitabel en je kan alles zo filteren.

Beste,

Een draaitabel kent alleen cijfers en heb hier ook met woorden te maken.
Dus daarmee komt een draaitabel al te vervallen.

Met een draaitabel kan je meer dan je soms verwacht, en als het maar om 1 regel gaat vraag ik mij af of dat wel nodig is?

Hoe ga je die 2 verschillende uur notaties oplossen?

Bijlagen

Beste Emields,

Het gaat niet om 1 regel.
Zijn er straks meer.

En het is de bedoeling dat als er 1 chauffeur geselecteerd is dat gelijk alles van die maand zichtbaar word.
Vandaar de opzet bij overzicht chauffeur.
En er werken te veel mensen in 1 bestand waardoor het verversen van een draaitabel niet altijd helemaal lekker verloopt

Dag Lavi87,
Heb je de optie =Filter al eens bekeken.
Mogelijk geeft die je meer vrijheid met het invullen.
Groet,
Jan

Je kan het op meerdere manieren doen. De Filter functie van Jan is één van mijn favoriete nieuwe functies in Excel, maar kijk eens naar mijn bestandje. Met behulp van een Index functie in combinatie met vergelijken, kun je met de array notatie meerdere criteria opgeven. Verander in tabblad Overzicht Chauffeur maar eens Chauffeur 1 in Chauffeur 2. Heb wat extra dummy data toegevoegd in tabblad invoer.

Bijlagen

ik heb de indruk dat wanneer iemand niet zo heel veel afweet van excel ze graag veel bladen gebruiken met dezelfde gegevens op. Zelfs als alles te doen is met 1 blad.

Bijlagen

• Leuk
Waarderingen: snb
Code:
=FILTER(inv_O[#Alles];inv_O[[#Alles];[Naam]]='Overzicht Chauffeur'!H2)

@ HSV De maand moet er nog bij.
en volgend jaar het jaar ook nog.

Bedankt @emields,

Code:
=FILTER(inv_O;(inv_O[Naam]=H2)*(TEKST(inv_O[Datum];"mmmm")=D4)*(JAAR(inv_O[Datum])=D2);"geen informatie beschikbaar")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan