• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij formules optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geenidee1980

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2011
Goedemorgen,

Ik ben bezig met een overwerkrooster. Al eerder had ik al een vraag gesteld, alleen nu specifieker.

Ik wil graag dat de uren in kolom D de totaal overgewerkte uren tot die datum worden weergegeven en in Kolom E de uren die over zijn, met aftrek met de totaal opgenomen uren (door medewerker zelf ingevuld). De uren in Kolom F worden ook door de medewerker ingevuld.

Iedere nieuwe regel wil ik dan de actuele stand laten zien.

Ik hoop dat ik het een beetje helder heb weten te omschrijven.

Alvast dank!

Bijlagen

Is het ook niet handig als ergens de uren dat iemand gewerkt heeft worden genoteerd (liefst door één persoon)?
Anders heb je hier geen controle op en kan iedereen wel zeggen dat hij/zij/x heeft overgewerkt.
Ook heb je geen controle als iedereen zelf maar z'n opgenomen overuren gaat invullen. denk ik dan maar.

Ik ben het met je eens. vertrouwen is goed, controle is beter. Echter wordt deze verantwoordelijkheid bij de medewerkers zelf neergelegd en dienen zij dit zelf bij te houden.

Het lijkt alsof je in kolom D (het kopje in Excel-bestand komt trouwens niet overeen met je beschrijving) uren in wil laten vullen maar ook de cumulatieve uren (per week, per maand, per jaar?) wilt zien. Dat kan niet. Uren cumulatief kan je uitrekenen in een kolom naast de invoerkolom, bijvoorbeeld als kolom D de invoer bevat dan in cel E3 de formule:
Code:
=D3+E2
Alleen de eerste cel zonder cel erboven erbij te tellen, dus in E2: =D2
Om de uren die over zijn te berekenen heb je een startwaarde (budget) nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan