hulp bij gebruin naamfilters via navigatiescherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henneke50

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2021
Graag had ik hulp bij de volgende vraag. Ik heb alle opties mbt het navigatiescherm op Helpmij van de afgelopen jaren al doorgelopen, maar tot op heden is het mij niet gelukt om het op te lossen.

Ik heb een zeer beperkt voorbeeld bestand gemaakt.

• Ik heb verschillende adressenbestanden van klanten, medewerkers etc.. Per adressenbestand is een tabel en op basis daarvan zijn altijd minimaal 2 formulieren gemaakt
• In het voorbeeld bestand zijn op basis van de tabel Potentiële klanten de twee minimale formulieren gemaakt “Potentiële klanten” en ‘Lijst Potentiële klanten”
• In de tabel Potentiële klanten heb ik 5 klanten ingevoerd, de achternamen beginnen met een A, P en V
• Klik je in het formulier Lijst Potentiële klanten” op de naam, dan opent het formulier “Potentiële klanten” zich bij betreffende potentiële klant.
• Om van Potentiële klant te wisselen klik je in het formulier “Lijst Potentiële klanten” op de naamfilter onderin de formulier voettekst op de betreffende beginletter van de achternaam.
• Zolang het formulier niet binnen het navigatieformulier wordt aangeroepen werkt het prima. Binnen het navigatieformulier geeft het een foutmelding (Zie Hoofscherm – Klanten – Tel lijst Potentiële klanten.
• Ik heb “Telefoonlijst Potentiële klanten.Filterknoppenin” de voettekst van het formulier Lijst Potentiële klanten al op allerlei manieren aangepast, maar tot noch toe zonder gewenst resultaat.

Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen. Ik weet dan het Navigatiescherm zo zijn beperkingen heeft en dat velen er geen voorstander van zijn, maar gelet op de mensen die met de database moeten werken is dit voorlopig even de beste oplossing.

Bijlagen

Ik heb een gruwelijke hekel aan macro's, vooral omdat dit soort acties onwaarschijnlijk ingewikkeld is te maken. Ik begin er niet eens aan; ik zou eerder nog onbeschermd naar een Dansen met Jansenfeestje gaan met de complete familie van Hugo de Jong.... En het is ook nergens voor nodig, omdat heel simpel kan met één procedure. Ik heb voor je gemak maar een paar regeltjes toegevoegd; de rest kan je zelf wel.

Code:
Private Sub Naamfilters_AfterUpdate()
Dim frmNav As Form, frmPot As Form
Dim ctl As Control
Dim sFilter As String
    Set frmNav = Me.ActiveControl.Parent.Parent.Form
    Set frmPot = Me.ActiveControl.Parent.Form
    Set ctl = Me.ActiveControl
    Select Case ctl.Value
        Case 1
            sFilter = "[KlantID] Like ""[AÀÁÂÃÄ]*"""
        Case 3