Hulp bij het kopen van nieuwe geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

zuidje

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2008
Hey allemaal,

Tijdje geleden is mijn geheugen stuk gegaan. (ik kreeg steeds BSoD vlak na opstarten, toen verwijderde ik mijn geheugen en toen deed alles het weer!)
Mijn computer had 4G geheugen, maar nu loopt hij op 2G nadat ik mijn ene geheugen van 2GB heb eruit gehaald. Hij loopt opzicht wel prima. Maar toch wil ik meer bijkopen. Omdat als AVG aan staat echt niets anders kan doen met de PC. Want AVG + browsen op het internet geeft mij al 100% CPU. En dan krijg ik meteen de neiging om AVG uit te zetten en dat is dus niet goed. :P

Dus wil ik een nieuwe geheugenkaart kopen, weer eentje van 2GB. Maar ik weet dus niet precies welke ik moet kopen enzo, :s En zelf weet ik niet welke geheugen bij mijn computer past.

Het beste lijkt mij om precies dezelfde geheugen weer te kopen. Op de geheugenkaart zat nog een stickertje op. Dus dit typ ik hier even over:

HYNIX KOREA 09
2GB 2Rx8 PC2 - 6400U - 666 - 12
HYMP125U64CP8 - S6 AB - C

De geheugenkaart heeft aan elke kant 8 zwarte chips.

Hier onder nog wat andere PC specificaties... Maar zelf weet ik niet wat voor soort moederbord ik heb.. dus tja.. volgens mij niet zo veel nut maar ja.

Windows Vista Home Premium 32-bits
Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40 GHZ
2,00 GB RAM DDR2
NVIDIA GeForce 8400GT 256MB

Alvast bedankt!

Groet,
Zuid.

Als jouw moederbord 4G aankan dan kun je simpelweg een reepje van 2G erbij kopen en plaatsen,
Maar...hoe kan bij jou zo'n reepje stuk zijn gegaan?
En als alleen AVG plus browsen al 100% cpu gebruik vergt, is er dan niet iets mis met je koelsysteem?
Hoe oud is je PC? Ziet er bv nog garantie op? Waar heb je 'm gekocht?

Als jouw moederbord 4G aankan dan kun je simpelweg een reepje van 2G erbij kopen en plaatsen,
Maar...hoe kan bij jou zo'n reepje stuk zijn gegaan?
En als alleen AVG plus browsen al 100% cpu gebruik vergt, is er dan niet iets mis met je koelsysteem?
Hoe oud is je PC? Ziet er bv nog garantie op? Waar heb je 'm gekocht?

Ik heb zelf echt geen idee hoe zo'n reepje stuk is gegaan...
2 weken geleden kreeg ik steeds BSoD meldingen, direct na het opstarten. Je kon niet eens meer aanmelden op je computer en het gaf BSoD. Hij startte opnieuw op en gaf weer BSoD en zo ging het door.
Ik had hem op savemode + internet gezet zodat ik op deze forum vragen kon stellen.

Paar mensen hadden gereageerd dat het kon liggen aan nieuwe programma's. Maar ik had niets nieuws geinstaleerd dus daar lag het niet aan. Ik had systemrestore gedaan en mijn computer een maandje terug gezet. maar gaf nog steeds BSoD na opstarten.

Er was nog een optie; namelijk dat de werkgeheugen kaart defect kon zijn. Dus trok ik hem eruit. en toen kon ik eindelijk inloggen.

Maar toen deden meerdere programma's het niet meer. Ik dubbel klikte op Firefox, maar geen reactie. Dubbelklik op AVG gebeurde ook niets. en toen ik ITunes opstartte ging hij opnieuw installeren. :confused: Maar het instaleren ging ook niet.

De de-installeer programma's werkten ook niet. En alles deed het gewoon niet meer. Dus had ik hem maar weer op fabrieks instellingen gezet. Ik had al mijn documenten over geplaats naar een usb-stick. en 30GB aan muziek stond al op mijn D schijf. Dus ben ik niets belangrijks verloren.

En nu werkt mijn computer het gewoon. zelfs sneller dan eerst omdat alle troep van mijn computer af is. Ook al met die 2GB DDR2.

Maar ik zat dus weekje terug een browser game te spelen. met MSN aan. met Itunes. dat is ongeveer 20% CPU tot 30% CPU als het goed is. Toen kwam AVG erbij. Na 20 minuten scannen liep mijn spel vast. Toen had ik maar alle open programma's afgesloten en toen bleek dat mijn AVG 100% CPU innam. Dus dat is dus zonder alle programma's die aan staan...

Mijn computer is net geen 1 jaar oud. Ik heb hem op chear.nl gekocht (of chear.com, whatever) Het is een Acer Aspire4XXX (weet ik niet uit mijn hoofd) Het had 1 jaar hardware garantie, half jaar software garantie. Dus heb ik nog maar een paar dagen garantie. (ergens begin november als het goed is)

Maar ja, ik vond het zelf ook wel raar dat mijn geheugen kaart kapot is gegaan en misschien kon het wel liggen aan mijn software. Nu ik hem heb geformateerd... kan het dus niet meer liggen aan mijn software. Dus vroeg ik me af; zal ik mijn (waarschijnlijk) defecte werkgeheugen er weer op zetten en kijken of mijn computer het doet? of is dat een slecht idee. ;o
Anyways... alvast bedankt ;o.

Groet,

Zuid

Laatst bewerkt:
nog even dit....heb je de instellingen van AVG goed staan? Bv een vaste tijd om een scan te doen? Dan staat ie de rest van de dag "uit". Ikzelf draai bv avast - dat continu op de achtergrond actief is en elke nieuw aangeklikte site en mail scant...gebruikt hooguit 2 % cpu.
Je zou kunnen proberen om AVG 's een tijdje te vervangen door Avast ( of een andere free scanner) en dan zien hoe daar het percentage cpu op jouw pc is.

je trok je werkgeheugenkaart eruit en kon toen inloggen? met veel problemen erbij? We hebben het toch wel over hetzelfde ding? de geheugenreep van 2G is in jouw geval 2,00 GB RAM DDR2., dus zulke reepjes moeten er weer in 1 of 2 afhankelijk van of je moederbord dit aankan. Zo'n reepje kost ongeveer 30 Euro. Ik weet niet hoe belangrijk het is maar check ook je geheugensnelheid (op jouw reep dacht ik 667 Mhz) en koop reepjes met diezelfde snelheid.....
sxxs

2GB 2Rx8 PC2 - 6400U is het geheugen reepje wat je eruit gehaald had.
Dat is dan 800mhz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan