• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij het toevoegen van een extra voorwaarde in een array

• Onderwerp starter Onderwerp starter wise
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wise

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Hallo,

Wie o wie kan mij helpen bij volgende array formule:
=ALS(ISFOUT(KLEINSTE(ALS(ISGETAL(VIND.SPEC($D$4;'QM15'!$L$2:$L$6000));RIJ('QM15'!$L$2:$L$6000));RIJ()-RIJ(BW$6)+1));"";KLEINSTE(ALS(ISGETAL(VIND.SPEC($D$4;'QM15'!$L$2:$L$6000));RIJ('QM15'!$L$2:$L$6000));RIJ()-RIJ(BW$6)+1))

Ik moet een additionele voorwaarde ("Vendor Cause";'QM15'!$G$2:$G$6000) toevoegen alvorens het rij nummer word gezocht.

Ik zie door de bomen het bos even niet meer....

Alvast bedankt!!

Mvg Wesley

Oftewel waar in deze in de formule moet invoegen? En of er nog andere parameters tussen moeten dan?

Helaas kan ik wegens privacy redenen geen bijlage toevoegen. Is het niet vanuit de formule af te leiden waar ik een extra voorwaarde tussen moet toevoegen??

Hallo allemaal!

Ik heb eindelijk de tijd genomen om een voorbeeld bestand te maken zonder de vertrouwelijke data. Tot op heden ben ik er nog steeds niet in geslaagd om dit tot een goed einde te brengen, dus hoop echt dat iemand met jullie kennis mij kan helpen!?

Zie in de bijlage het voorbeeld bestandje.
Bekijk bijlage Test.xlsx

Groeten Wesley

hallo Wesley,

ik heb voor mijn gemak het principe aangegeven op blad "Test" zie grijze cellen.

ik denk dat je er verder wel uit komt.
anders horen we het wel.

Bijlagen

Hallo Sylvester,

Ik zie helaas alleen maar één voorwaarde in jouw formule staan. Dit heb ik met de oude methode ook klaar gekregen zoals deze in het voorbeeld bestand stond.
Echter ben ik nu opzoek naar een uitbreiding van mijn formule, met één EXTRA voorwaarde.

Ik heb geprobeerd om op het blad "Analyse" in het gele vak een precieze omschrijving van de vraag te schetsen.

Zou fijn zijn als je nog eens kon kijken.

Mvg Wesley

Laatst bewerkt:
Code:
=ALS(ISFOUT(KLEINSTE(ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("Leverancier"&"Rood";Test!$A$1:$A$100&Test!$B$1:$B$100));RIJ(Test!$A$1:$A$100));RIJ()-RIJ(A$1)+1));"";KLEINSTE(ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("Leverancier"&"Rood";Test!$A$1:$A$100&Test!$B$1:$B$100));RIJ(Test!$A$1:$A$100));RIJ()-RIJ(A$1)+1))

Deze met ctrl shift enter en dan doorvoeren

Hallo,

Het is de voorwaarde "leverancier" én "rood".

Ik kan helaas geen autofilter gebruiken omdat dit deel in een dashboard verwerkt zit.... :-(

Ik wil niet heel vervelend doen, maar ik heb je net een werkende formule gegeven....

Bekijk bijlage Test Rood 1 (1).xlsx

Als je jouw eisen erin verwerkt krijg je dit:

Code:
=ALS(ISFOUT(KLEINSTE(ALS(ISGETAL(VIND.SPEC($D$4&"Vendor Cause";'QM15'!$L$2:$L$6000&'QM15'!$G$2:$G$6000));RIJ('QM15'!$L$2:$L$6000));RIJ( )-RIJ(BW$6)+1));"";KLEINSTE(ALS(ISGETAL(VIND.SPEC($D$4&"Vendor Cause";'QM15'!$L$2:$L$6000&'QM15'!$G$2:$G$6000));RIJ('QM15'!$L$2:$L$6000));RIJ()-RIJ(BW$6)+1))

Laatst bewerkt:
Mijn excuses Ab, maar waarschijnlijk heeft bericht zich gekruist. Ik had die van jou nog niet gelezen toen ik mijn reactie postte.
Ik ga deze nu nog even proberen.

Alvast beide bedankt voor het meedenken!!

Prettig weekend!

Of met een klein beetje code

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
ar = Sheets("Test").Cells(1).CurrentRegion
    For j = 1 To UBound(ar)
        If LCase(ar(j, 1)) = "leverancier" And LCase(ar(j, 2)) = "rood" Then c00 = c00 & j & "|"
    Next j

Columns(1).ClearContents
    Cells(1).Resize(Len(c00) - Len(Application.Substitute(c00, "|", "")) + 1) = Application.Transpose(Split(c00, "|"))
End Sub

Bijlagen

Of zonder lus.
Code:
Sub hsv()
 Sheets("test").Cells(1).CurrentRegion.Columns(1).Name = "Bereik"
  sq = Split(Join(Filter(Application.Transpose([if((bereik="Leverancier")*(offset(bereik,,1,,)="Rood"),row(bereik),"~")]), "~", False)))
   With Sheets("analyse")
    .Columns(1).ClearContents
    .Cells(1).Resize(UBound(sq) + 1) = Application.Transpose(sq)
   End With
  Application.Names("bereik").Delete
End Sub

Allemaal hartstikke bedankt voor het meedenken!!

Helaas ben ik niet thuis in VBA, dus vandaar ben ik voor de oplossing van Ab gegaan en wdeze werkt perfect!

Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan