Hulp bij in-ear oortjes uitzoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

iCarl0o

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
Hoi iedereen,

Ik ben van plan om van koptelefoon naar oortjes over te stappen omdat dit makkelijker is op de fiets en op school.

Nu zit ik te twijfelen tussen the House of Marley Zion (70 euro) en Sennheiser CX400 II Precision (50 euro).

Qua prijs zou ik gelijk voor Sennheiser kiezen maar kwaliteit speelt een grotere rol. Nu ben ik nooit teleurgesteld door Sennheiser. Maar House of Marley vind ik persoonlijk mooier uitzien. Ook staat er bij meerdere reviews dat de Sennheiser erg kwetsbaar is. De frequentiebereik van de Zion is 10Hz terwijl die van Sennheiser 17Hz is. Beide hebben ze een maximum van 22kHz. Verder weet ik ook niet of die 7Hz veel verschil maakt.

Ik ben langs de Media Markt gegaan in de hoop dat er wat in-ears waren die ik kon beluisteren. Helaas helemaal niks. Nu probeer ik dus hier verder te komen. Iemand tips waarmee ik beter een keuze zou kunnen maken. Ook staan suggesties voor andere oortjes altijd open zolang het rond dezelfde prijs is.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hi iCarl0o,

Ik ken deze oordopjes niet en kan je daar dus niet bij helpen, (reviews zijn niet wild enthousiast over de Zion) maar even iets over die frequenties.
Als je nagaat dat het menselijk gehoor niet onder de 20Hz hoort (wel voelt, maar dat lukt niet met oortjes) heeft dat weinig zin.
Die specs zijn altijd leuk maar weinig zinvol als je na gaat dat ons gehoor 4Khz bij 0dB kan horen maar om 20Hz te horen moet er 70dB geproduceerd worden (om deze net te horen).
Kortom, ze zullen deze frequenties wel weergeven (ze liegen niet) maar of je het kunt horen? Ze geven er helaas niet bij op hoeveel dB op deze frequenties worden geproduceerd...

Laatst bewerkt:
Oke, dankjewel voor de snelle reactie. In die reviews van de Zion lees ik alleen iets over de fouten in Jamaicaanse kleuren. De kleuren vind ik mooi en het maakt mij niet uit als het niet klopt.

Verder lees ik op andere sites dat ze erg goed zijn met zeer helder geluid.

Als iemand nog andere opmerkingen of oortjes heeft, dan hoor ik dat graag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan